کد مطلب: ۴۰۱۰۲۲

تجارت‌نیوز وضعیت امروز بازارها را گزارش می‌دهد:

طلا و بورس صعودی شدند اما دلار ثابت ماند / ۶ پیش‌بینی از آینده طلا و بورس / تغییر نرخ بهره آمریکا چه پیام‌هایی دارد؟

طلا و بورس صعودی شدند اما دلار ثابت ماند /  6 پیش‌بینی از آینده طلا و بورس / تغییر نرخ بهره آمریکا چه پیام‌هایی دارد؟

در روزی که قیمت دلار هیچ تغییری نکرد، قیمت طلا افزایش یافت و شاخص بازار سهام یک روند صعودی به خود گرفت. در عین حال وضعیت بازارها در آینده چه خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ بدون هیچ تغییری همان قیمت 11 هزار و 447 تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۳۰ شهریور تا ساعت ۱۷ با دو هزار و 700 تومان افزایش به 412 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۳۰ شهریور تا ساعت ۱۷ با 21 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 82 هزار تومان رسید.

در چنین وضعیتی بازار سهام چه عملکردی داشت؟ بازار سهام اولین روز معاملاتی خود را با افزایش تقاضا و رشد قیمت در اکثریت نمادهای گروه خودرویی وبانکی آغاز کرد. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد 1.21 درصدی، حدود 3500 واحد افزایش یافت و در کانال 297 هزار واحدی قرار گرفت.

final 15

بورس امروز روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

با چنین وضعیتی نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه هم نشان می‌دهد که اکثریت کارشناسان بازار را در اولین هفته از مهر ماه سال ۱۳۹۸ متعادل و خنثی پیش‌بینی کرده و تک‌سهم‌های بازار و گروه خودرویی و بانکی را پیشرو در قیمت سهام این هفته معرفی کرده‌اند.

همچنین تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده «در روزهایی که به نظر می‌رسد قیمت ارز و طلا تحت فشار عواملی برای کاهش ارزش هستند بازار سهام همچنان چشم‌انداز مناسبی با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و سیاسی هفته اخیر دارد. با این حال اگر روند اخبار سیاسی این هفته نیز به مانند هفته گذشته باشد احتمال رفتاری مشابه هفته قبل توسط بورس قابل پیش‌بینی است. همچنین شاید گروه پتروشیمی‌ها در بورس روزهای سختی را در هفته پیش‌رو داشته باشند.»

علاوه بر این، تحلیل یک روزنامه اقتصادی این است که از روز یکشنبه جاری و با فرارسیدن پایان شهریور بازار می‌تواند تحت‌تاثیر برخی از عوامل مجددا به مرحله تعادل و رشد باز گردد.

همچنین بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 20 سپتامبر انجام شده، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا اندکی کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

درباره بازار داخلی نیز نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران به تجارت‌نبوز می‌گوید: قیمت طلا، سکه و دلار تا پایان این هفته با نوسان جزئی همراه است. تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی تاثیر آنی بر رفتار بازار طلا ندارد.

از سوی دیگر مرتضی ایمانی‌راد، عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی درباره پیام‌های کاهش نرخ بهره آمریکا برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است: انتظار می‌رفت با کاهش نرخ بهره در آمریکا قیمت دلار کاهش و قیمت طلا و نفت افزایش یابد، اما اتفاقی که افتاد عکس این بود. پیش‌بینی می‌شود نفت در همین محدوده نوسان کند و طلا افزایش قابل توجهی نداشته باشد. بنابراین کاهش نرخ بهره در آمریکا برای اقتصاد ایران خبر خوبی نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.