کد مطلب: ۴۸۹۰۵۰

بازار طلا و سکه امروز چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۱۴

بازار طلا و سکه امروز چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/14

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، رشد نرخ ارز و با تاثیر از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پانزده میلیون و 41 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار و ۹۷ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات حداکثر یک درصد کاهش نشان می‌داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۰۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۹۱۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس اظهار کرد: بازار در حال حاضر اعتمادش را به پیروزی واضح بایدن از دست داده و این موضوع باعث قوی شدن ارزش دلار شده است.

ترامپ در ایالت کلیدی فلوریدا از بایدن پیش افتاده است و شمارش آرای ایالت‌های کلیدی دیگر شامل کارولینای شمالی در نتیجه انتخابات تعیین کننده خواهد بود. سرمایه‌گذاران در ابتدا منتظر پیروزی بایدن بودند که انتظار می‌رود برای تعدیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا، بسته محرک مالی عظیمی را به اقتصاد تزریق کند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم‌سابقه‌ای که توسط بانک‌های مرکزی و دولت‌های سراسر جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی پاندمی ویروس کرونا به اجرا درآمده، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه ۰.۷ درصد در برابر رقیبانش صعود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۸۵۸ دلار و ۷۷ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۲۷۴ دلار و ۸۳ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه 14 آبان ساعت ۱۹، با 690 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28،932 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 28 هزار و 930 تومان اعلام کرده‌اند. قیمت خرید دلار امروز در صرافی‌ها اعلام نشده است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه 14 آبان ساعت ۱۹، با 865 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 33،502 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 33 هزار و 500 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها اعلام نشده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و 498 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پانزده میلیون و 41 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 302 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 8 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون و 900 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سام

    متاسفانه بازار طلا و ارز اونطور که خیلیا انتظار داشتن سقوط نکرد و در نهایت زیر 25 هم خیلی بعیده بیاد چون همه میدونن که برگشتن به برجام زمانبر هست و احتمالا بخوره به دولت بعدی ایران که …
    انشالله هرچی خیره واسه ملت ایران پیش بیاد

  • ناشناس

    سلام خوشبختی مادردست امریکاست امیدوارم بایدن پیروز شود تااین همه استرس وفشار به پایان برسه

  • ...

    از ماست که برماست