کد مطلب: ۴۹۳۹۴۳

معاملات در بازار مسکن تهران نصف شد

معاملات در بازار مسکن تهران نصف شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات ملک به ترتیب در شهر تهران و کل کشور طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت مسکن، خریداران در انتظار افت بیشتر نرخ‌های پیشنهادی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در آبان ۱۳۹۹ تعداد ۵۰۷۲ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به ماه گذشته ۴۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در کل کشور نیز طی آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۴ هزار و ۳۳۹ مبایعه نامه (قرارداد خرید و فروش) منعقد شده که از افت ۳۱ درصد نسبت به مهرماه امسال و رشد ۶۷ درصد نسبت به آبان پارسال حکایت دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره تعداد قراردادهای اجاره نیز گفت: با توجه به آمار سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور، آبان ماه امسال ۱۶ هزار و ۵۸۳ اجاره نامه در شهر تهران به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش یافته است.

خسروی تصریح کرد: در کل کشور نیز طی آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۶ قرارداد اجاره به امضا رسیده که ۹ درصد کمتر از مهرماه سال جاری و ۲۷۳ درصد بیشتر از آبان سال گذشته بوده است.

وی درباره علت کاهش معاملات مسکن در آبان ماه گفت: با توجه به امیدواری‌هایی که نسبت به آینده اقتصاد کشور ایجاد شده، افت قیمت ارز و کاهش نرخ‌های پیشنهادی مسکن شاهد افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار املاک بودیم که به افت معاملات منجر شد. تقاضای بالقوه‌ای در بازار وجود دارد اما بسیاری از متقاضیان در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها هستند.

خسروی با بیان اینکه در شهر تهران قیمت مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است اظهار کرد: به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارند توصیه خرید نمی‌کنیم اما با توجه به اینکه حجم قابل توجهی فایل در بازار وجود دارد متقاضیان مصرفی می‌توانند ضمن بررسی نرخ‌ها، شرایط واحد مسکونی مدنظر خود را سنیجده و اقدام به خرید کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افت‌شدید‌قیمت‌در‌راه‌است

  • ناشناس

    قطعا ارزونتر میشه شک نکنید دوستان

  • سیاوش

    تا انتخوابات 1400 . قیمت مسکن پنجاه درصد ریزش میکنه

  • علی

    طبق بودجه ۱۴۰۰ که تصویب کردن دلار ۱۱ هزار تومن میشه یعنی قیمت مسکن سال دیگه به امید خدا متری ۹ تومن میشه

    • Nin66666

      واقعا؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      چند دروغ تو دوخط میتونی بگی؟ نه بودجه تصویب کردن، نه نرخ دلار زیر ۲۰ درنظر گرفتن، مسکن ۹ تومنی کجا؟

  • علیرضا

    نصف شدن معاملات مسکن پیامی است مبنی براینکه ۹۰ درصد معاملات مسکن در تهران صوری و جهت حفظ ارزش پول بوده به قیمت بی خانمانی جمعیت کثیری از مردم ، آقایان و سایت ها هم اسم این کار رو سرمایه گذاری گذاشتند ، منظور احتکار مسکن و گران کردن آن است
    امیدوارم بدانید خداوند انسان رو براساس اعمالش مورد سوال قرار میدهد نه با حرفهایش
    اگر این حقیقت را باور داشته باشید

  • محمد

    این رییس برای حفظ میز ریاستش داستان فرموده! کروناست و مردم از ترس جونشون بیرون نمیرند چه برسه به اینکه معامله کنند ! مگر عده ای که مجبورند! یکی میپرسید از استاد که دستمزد نیروهای کار کم شده؟ عوارض شهرداری کم شده؟ مصالح از جمله سیمان که پای کار ۳۷۰۰۰ تومن برای هر کیسه است کم شده؟!کمیسیون بنگاههاتون که شما سلطانش هستید کم شده؟ نرخ بهره بانکی کم شده؟ تورم کم شده؟ چی کم شده؟ حالا اگه همه اینها شود، رونق ساخت می افتد ، چرا؟ چون واقعا نیاز واقعی و کمبود مسکن است! اگر ساخت رونق بگیرد ، زمین شهری کم میشود و اگر طبق معمول راه و شهرسازی زمین شهری تهیه نفرماید به خاطره خیلی دلایل، زمین گران میشود و دوباره بالانس میشود و درنهایت مصرف نهایی گرانتر! بجای حرفهای دلال معابانه به فکر یک راهکار و جراحی اساسی باشید! مردم را هم گمراه نفرمایید…

  • علاءالدین

    تمام موضوعات و مسائل این مملکت دست خود مردم است .اگر مردم با هم اتحاد داشته باشند همه گرفتاریهای ما حل میشود. ولی امان از روزی که این اتحاد وجود نداشته باشد.ومیبینید دارند چه بلائی سر مردم میآورند وهر روز سر مردم را با یک موضوع سرگرم میکنند.

  • ح ر

    حتما ارزان می شه چون قدرت خرید مردم بسیار کم شده و اونایی که پول اضافه دارند یا تو بانک برای سود ویا در بورس سرمایه گذاری می کنن.

  • اقتصاد‌دان

    بهر‌حال‌یا‌باید‌برای‌چهل‌درصد‌جمعیت‌مسکن‌ساخت‌یا‌منتظر
    بحران‌بود‌من‌بجای‌اقایون‌بودم‌میساختم‌وخودم‌بادلار‌نفتی
    مفتکی‌که‌گیر‌اوردم‌عشق‌وحال‌میکردمچراکه‌دیگه‌کسی‌بابت
    ابزار‌گول‌زدن‌مردم‌که‌قبلا‌کاربرد‌داشت‌تره‌هم‌خورد‌نمیکند

  • ناشناس

    موضوع‌بسیار‌ساده‌است‌دولت‌بین‌چند‌هزار‌محتکر‌وچند‌میلیون‌مستاجر‌جان‌به‌لب‌رسیده‌‌یکی‌را‌انتخاب‌کند‌‌وگرنه‌فرصت
    بستن‌چمدان‌هم‌پیدا‌نمیکنند