کد مطلب: ۲۹۷۲۳۸

مهرنشینان پردیس چقدر سود کردند؟

مهرنشینان پردیس چقدر سود کردند؟

این روزها قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس سه تا چهار برابر افزایش یافته و متقاضیان از این بابت نفع برده‌اند.

حدود دو سال قبل مدیرعامل وقت شرکت عمران شهرهای جدید از ارزش افزوده‌ای که به زودی در واحدهای مسکن مهر پردیس اتفاق می‌افتد سخن گفت. آن موقع با توجه به کند بودن روند تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر، بعضی افراد این پیش‌بینی را جدی نگرفتند تا این‌که با افتتاح ۲۵ هزار واحد، نصب انشعابات و افزایش یکباره نرخ ارز، قیمت واحدها به سه برابر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌های میدانی از فازهای مختلف پردیس نشان می‌دهد این روزها قیمت واحدهای مسکن مهر در فازهای مختلف حدود سه برابر رشد کرده است. به طور مثال در فاز ۱۱ واریزی متقاضیان ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده که اگر ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ۲۰ ساله را به این رقم اضافه کنیم پرداخت نهایی ۶۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده است. واحدها هم‌اکنون بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان می‌دهد خانوارها ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان سود کرده‌اند.

در فاز ۸ رقم آورده متقاضیان مسکن مهر ۴۸ تا ۵۲ میلیون تومان بوده که با ۴۰ میلیون تومان وام بانکی به ۸۸ تا ۹۲ میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که قیمت فعلی آپارتمان‌های دوخوابه تحویلی در این فاز هم‌اکنون ۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان است.

در فاز ۵ که با مشکلاتی در خدمات زیربنایی و روبنایی مواجه بود و متقاضیان بعضا اعتراضاتی نسبت به دیر واگذار شدن واحدهای مسکن مهر نشان می‌دادند مبلغی که افراد پرداخت کرده‌اند حدود ۳۰ میلیون تومان بوده و با ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به ۷۰ میلیون تومان می‌رسد. مهرنشینان این فاز هم که این روزها واحدهایشان ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود بین ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان سود کرده‌اند.

ساکنان مسکن مهر فاز ۹ از ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان واریزی داشته‌اند. این رقم با ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله به ۶۵ تا ۷۲ میلیون تومان می‌رسد. حالا خانه‌های مهر در این فاز ۱۴۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و بدین ترتیب مسکن مهر در این فاز ۷۵ تا ۹۸ میلیون تومان گران شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رامین نوایی

    دوستان خبرگزاری لطفا قبل از منتشر کردن اینجور اخبار یه صحبتی هم با مالکان مسکن مهر پردیس داشته باشید و در دل آنها را هم منتشر کنید ، ما مالکان مسکن مهر پردیس سال ۹۱ تمام دارایی خودمان را از جمله پول پیش خانه های کرایه ای و فروش طلای همسر و دختران و فروش وسیله نقلیه و حراج خیلی چیزهای خود مبلغی را که گفته بودن را واریز کردیم البته برای هر مالک در فازهای مختلف از ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون واریزی بوده که طبق قول دولت بعد از ۱۸ ماه باید صاحب خانه می شدن و با خانواده زیر یک سقف زندگی تازه ای را شروع میکردن ، درضمن سال ۹۱ ما با دلار ۱۹۰۰ تومان و طلای ۷۸ هزارتومان و سکه ۷۷۰ هزارتومان سرمایه خودمان را به دست شرکت عمران سپوردیم نه وضعیت الان ، درضمن شما خواب پولهای واریزی ما و کرایه های سنگین این ۶ سال را هم طبق تورم محاسبه کنید ، حالا در بدری و مشکلات روحی و روانی و جدایی های زوجین بخاطر بدقولی های مسئولین وزارت راه و شهرسازی و عمران پردیس توی این چندسال پیشکش ، میشه از شما خواهش کنیم یه حساب سر انگشتی کنید ببینید چه کسی استفاده برده و چه کسی متضرر شده ؟؟؟!!!