کد مطلب: ۵۰۴۹۸۷

دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

چرا روغن کمیاب شده است؟/ احتمال استفاده از ذخایر استراتژیک

چرا روغن کمیاب شده است؟/ احتمال استفاده از ذخایر استراتژیک

دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران از کاهش ۴۰ درصدی واردات روغن خام خبر داد و گفت: ممکن است تا پایان سال مجبور شویم که برای تامین نیاز بازار از ذخایر استراتژیک استفاده کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران از کاهش ۴۰ درصدی واردات روغن در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر می‌دهد و معتقد است برای تنظیم بازار شب عید، دولت ممکن است از دخایر استراتژیک استفاده کند.

بنا به اخبار منتشر شده شهروندان استان‌های بوشهر، خوزستان و فارس خبر داده‌اند که با کمبود روغن در بازار مواجه شده‌اند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که حالا فعالان بازار معتقدند که با تصمیم جدید مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰ احتمالا روغن احتکار شده است.

با این وجود دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران به وجه دیگری از این ماجرا اشاره می‌کند و می‌گوید که در ۱۰ ماهه امسال واردات روغن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است و ماهانه فقط حدود ۵۸ هزار تن روغن به بازار تزریق می‌شود.

کاوه زرگران به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که کمبود روغن خام مشهود است. این نشان می‌دهد وضعیت واردات روغن خام خوب نیست.

این گفته در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش ابوالحسن خلیلی، رئیس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفته بود: « کمبودی در بازار روغن وجود ندارد و انواع برندهای مختلف روغن در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. »

او تاکید داشت که با آن که نیاز هر ماه بازار ۱۳۰ هزار تن روغن است اما در آذر ماه ۴۰ هزار تن روغن مازاد تولید و توزیع شده است.»

دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود روغن تا پایان سال جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران ذخایری دارد که با توزیع روغن به بازار می‎‌تواند نیاز بازار را تامین کند و ممکن است تا پایان سال برای تامین نیاز بازار از ذخایر استراتژیک استفاده کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب خدمت همه مدیران عزیز که زحمت می کشند.
    با یک راهکار ساده می توان به همه خانواده کالاهای اساسی را رساند.
    چرا باور نمی کنید؟
    مگر نیاز یک خانواده چقدر هست ؟
    چرا اینقدر برای مردم مشکل درست می شود.
    کاش کمی همت بشه… با این همه توان الکترونیکی و کد ملی … می توان به هر خانواده ایرانی یک سهمیه تعیین کرد. واقعا با ین مدل مدیریت در ماههای آینده با چالش های جدید و اساسی روبرو خواهیم بود.
    با وجود این همه فروشگاه زنجیره و غیر زنجیره ای برای هر خانواده ایرانی مصرف روغن مایع و جامد و قند و مرغ و گوشت و…. همه کالاهای اساسی رساند. چه شد که ملت را یک باره در میان این همه جنگ نابرابر اقتصادی فراموش کردیم.

  • ناشناس

    سلام آره جون خودت ماکه روغن پیدا نمیکنیم برای مصرف خانه شما چجوری میگید در فروشگاه ها روغن هست.واقعان متعسفم برای شما که اصلان شرمندگی مردم پیش خوانواده.براتون اهمییت نداره…

  • ناشناس

    سلام دوستان در استان فارس مخصوصا شهرستان ها روغن نیست
    یا خیلی کم است و فروشگاه ها روغن را به همراه یک سری خوراکی هایی که بعضا گران قیمت هستند و فروش نمیروند باهم چسب کرده! وروی هم میفروشند
    شاید یه کارگر نتو نه بخره جلو خانوادش شرمنده میشه! بخاطر یه روغن خدااا ..!
    هر فروشگاهی یک سری اشنا هایی دارد که روغن هارا مثل
    یک چیز با ارزش! میان دوستان واشناهای خود تقسیم میکنند
    واقعا متاسفم ملت با این همه ثروت
    و کبکبه و دبدبه یه برنامه درست و درمون برای تامین روغن نمیتونه بچینه..!

  • علی

    الان یک ماه است که در شیراز اصلا روغن در فروشگاه ها وجود ندارد. هیچ کس هم پاسخ گو نیست.

  • ناشناس

    دروغ مگه کنتور میخواد