کد مطلب: ۱۳۶۵۷۹

واردات سگ و گربه ممنوع شد

واردات سگ و گربه ممنوع شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی، نسبت به ورود سگ و گربه به کشور به ویژه در قالب مسافری و همراه هشدار و آن را صریحا ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ورود حیوانات زنده به کشورمان تابع قوانین بهداشتی و گمرکی است و چند نهاد مهم دولتی در تصمیم‌گیری برای تشخیص مصداق، دخالت دارند به عنوان مثال، ورود و صدور حیوانات و پرندگان وحشی منوط به موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است اما ترخیص تخم پرندگان منوط به ارائه گواهینامه بهداشت کشور مبدأ بوده و منحصرا از گمرک‌هایی که دارای پست قرنطینه دامی وزارت جهاد کشاورزی است، قابل ترخیص است. همچنین ورود تخم نطفه‌دار مرغ و سایر ماکیان نیز به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

بر اساس سندی، از جمله موارد قابل توجهی که مبتلابه برخی مسافران به کشورمان است، ورود سگ و گربه با آنهاست که در این راستا، گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی، نسبت به ورود سگ و گربه به کشور به ویژه در قالب مسافری و همراه هشدار و آن را صریحا ممنوع اعلام کرده است.

در این نامه که توسط سازمان هواپیمایی به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ شده، همچنین متذکر شده است که تنها برای تحقیقات آزمایشگاهی، سرم‌سازی و یا سگ‌های تربیت‌شده پلیس و راهنما برای روشندلان امکان واردات سگ و گربه وجود دارد که مجوز آن هم توسط دوایر مربوطه صادر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.