کد مطلب: ۵۲۴۲۸۰

واردات و ترخیص کالا از دبی چگونه است؟

واردات و ترخیص کالا از دبی چگونه است؟

در این مقاله به‌صورت کامل به مراحل و چگونگی واردات کالا از دبی و ترخیص کالا از دبی و همچنین نحوه محاسبه هزینه‌های واردات از دبی می‌پردازیم.

تجارت‌های بین‌المللی و واردات از دبی

دبی به عنوان قطب تجاری مهم در خاورمیانه، مرکز اصلی تجارت‌های بین‌المللی در آسیا شناخته می‌شود، به طوری که اغلب تجارت‌های بزرگ بین کشورهای چین، کره جنوبی، کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس در این منطقه تجاری انجام می‌شوند؛ تجار ایرانی نیز با توجه به مزایای واردات و ترخیص کالا از دبی ، معمولا این منطقه بازرگانی را به عنوان مرکز مبادلات و معاملات تجاری خود انتخاب می‌کنند و اغلب کالاهای وارداتی و خارجی را از بازارهای تجاری دبی خریداری کرده و به کشور وارد می‌کنند.

واردات و ترخیص کالا از دبی در کشور ما برای تجار و بازرگانان از اهمیت بالایی برخوردار است. سیاست‌گذاری‌های تجاری انجام شده در دبی، تعرفه‌های گمرکی بسیار پایین، حمل و نقل سریع کالاهای وارداتی و خرید انواع کالاهای اروپایی با کیفیت از بازارهای دبی از جمله دلایل تجار کشور در انجام واردات کالا از دبی می‌باشد؛ اما علاوه بر آن تولید داخلی این کشور نیز با خط تولید قوی برندهای مختلفی را به بازار معرفی می‌کند که طرفداران خاص خود را در بازار دارند و لذا از این منظر نیز می‌توان به اهمیت واردات از دبی پی برد و واردات و ترخیص کالا از دبی را یک تجارت پرسود تلقی کرد.

واردات از دبی از تمامی گمرکات کشور انجام شده و قوانین واردات و ترخیص کالا در تمامی مراحل ترخیص کالا از دبی طبق قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی هر دو کشور اجرا می‌شود؛ اما فراموش نکنید که با وجود سیاست‌گذاری‌های انجام شده توسط دولت امارات متحده عربی، واردات و ترخیص کالا از دبی نسبت به واردات کالا از سایر کشورها راحت‌تر انجام شده و به لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه می‌باشد.

با این تفاسیر دبی یکی از مهم‌ترین مناطق و بزرگترین مراکز تجاری و بازرگانی خاورمیانه شناخته می‌شود و اغلب تجارت‌های بین‌المللی خصوصا واردات کالاهای اروپایی مرغوب به ایران از طریق تجارت و واردات کالا از دبی صورت می‌پذیرد. بنابراین اگر قصد دارید تجارت خود را با واردات کالا گسترش دهید، می‌توانید تجارت خود را از این کشور آغاز نموده و انواع کالاهای خارجی را از بازارهای بین‌المللی دبی خریداری کرده و به کشور انتقال دهید. همچنین با توجه به تجربه بازرگانان داخلی همواره واردات و ترخیص کالا از دبی جزء تجارت‌های پرسود و پربازده در کشور شناخته می‌شود.

مراحل و واردات و ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می شود؟

واردات و ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می‌شود؟

با سیاست‌گذاری‌های انجام شده توسط دولت امارات متحده عربی و کاهش تعرفه‌های گمرکی تجارت و واردات کالا از دبی نسبت به سایر تجارت‌های بین‌المللی و برون‌مرزی راحت‌تر انجام شده و همچنین بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می‌باشد؛ اما به عنوان یک تاجر تازه کار یا حتی با تجربه لازم است پیش از آنکه برای خرید کالا از کشورهای خارجی اقدام کنید، در ابتدا با قوانین و چگونگی واردات و صادرات کالا از آن کشور آشنا شوید.

بنابراین در خصوص واردات و ترخیص کالا از دبی نیز در ابتدا بهتر است با چگونگی قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی کشور امارات آشنا باشید تا تمامی مراحل خرید تا انتقال کالا به کشور طبق قوانین انجام شود. آشنایی با قوانین داخلی هر دو کشور و قوانین بین‌المللی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات دقیقی فعالیت‌های بازرگانی تجارت خود را برنامه‌ریزی نموده و در زمان کوتاه‌تری کالاهای خود را به کشور وارد کنید.

برای آشنایی با قوانین و مراحل واردات و ترخیص کالا از دبی می‌توانید با مشاورین بازرگانی مشورت نموده یا با کمک ترخیص‌کاران حرفه‌ای در این زمینه اقدام کنید. همچنین می‌توانید با بازرگانان و تجاری که در این منطقه فعالیت دارند، مشورت نموده و با تجربه و دانش آن‌ها فعالیت‌های بازرگانی تجارت خود را برنامه‌ریزی کنید.

سپردن مراحل واردات و تا ترخیص کالا از گمرک به ترخیص‌کاران حرفه‌ای یا شرکت‌های بازرگانی همواره بهترین گزینه از نظر تجار با سابقه عنوان می‌شود. مطالعه کتاب قوانین صادرات و واردات کالا به کشور یا آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها بسیار زمان‌بر است و می‌تواند هزینه‌های زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد؛ اما با سپردن تمامی مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک به شرکت‌های بازرگانی یا استخدام ترخیص‌کاران حرفه‌ای علاوه بر آنکه می‌توانید تمامی امور بازرگانی تجارت خود را طبق قوانین برنامه‌ریزی کنید، همچنین با سپردن امور بازرگانی تجارت خود به ترخیص‌کاران حرفه‌ای دیگر نیازی نیست به صورت حضوری برای ترخیص کالاها به گمرک مراجعه کنید بلکه می‌توانید امور گمرکی و تشریفات اداری تجارت خود را به ترخیص کار گمرک سپرده و خود به سایر امور بازرگانی بپردازید.

شرکت بازرگانی اورانوس ( https://bazarganioranos.com/ ) از جمله شرکت‌های تجاری فعال و با سابقه در کشور است که شما می‌توانید برای انجام تمامی امور بازرگانی تجارت‌های صادراتی و وارداتی با مشاورین شرکت مشورت نموده و از ترخیص‌کاران با تجربه و حرفه‌ای بازرگانی اورانوس در انجام تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک کمک بگیرید.

هزینه‌های واردات کالا از دبی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه‌های واردات و ترخیص کالا از دبی همچون سایر تجارت‌های بین‌المللی بر اساس تعرفه‌های گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، هزینه‌های خرید کالا، مالیات، حمل و نقل کالا از کشور مبدا تا کشور مقصد و سایر هزینه‌های مربوط به بیمه، انبارداری و بارگیری کالاها تعیین می‌شود که البته با توجه به نوع کالاهای وارداتی، قوانین و آیین‌نامه‌های جدید، شرایط اقتصادی کشور و … ممکن است در هر تجارتی این هزینه‌ها با تعرفه‌های مختلفی محاسبه شود.

بنابراین برای بررسی هزینه های واردات کالا از دبی بهتر است با یک مشاور بازرگانی مشورت کنید تا با اطلاع دقیق‌تری از تعرفه‌ها گمرکی هزینه‌های واردات کالا را محاسبه نمایید. با این حال به طور کلی هزینه‌های واردات و ترخیص کالا از دبی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • هزینه‌های مربوط به خرید کالا از فروشگاه‌ها و فروشنده‌های عربی
  • هزینه‌های حمل و نقل کالا
  • هزینه‌های مربوط به بیمه
  • هزینه‌های بارگیری کالا در مرزهای تجاری یا اسکله‌های کشور
  • هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک و انجام امور اداری و تشریفات گمرکی
  • هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی
  • عوارض ورودی کالا
  • هزینه‌های مالیاتی
  • و …

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طراحی سایت ایلو وب

    مطلب مفیدی بود و کاش بیشتر توضیح میدادین در این زمینه