کد مطلب: ۵۸۴۰۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت بورس به مدار صعودی/ هفته‌ای رکودی در بازار طلا و سکه/ دلار چقدر رشد کرد؟

بازگشت بورس به مدار صعودی/ هفته‌ای رکودی در بازار طلا و سکه/ دلار چقدر رشد کرد؟

بورس مهر را با رشد بیش از سه درصدی در هفته اول آغاز کرد اما بازار فلزات طلایی گران قیمت کم‌نوسان ظاهر شدند. بازار ارز با رشد همراه شد و بیش از دو درصد رشد کردو

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس مهر را با رشد بیش از سه درصدی در هفته اول آغاز کرد اما بازار فلزات طلایی گران قیمت کم‌نوسان ظاهر شدند. بازار ارز با رشد همراه شد و بیش از دو درصد رشد کرد.

بورس

برخلاف هفته آخر شهریور، بورس هفته اول مهر را صعودی به پایان رساند و شاخص کل ۵۰ هزار واحد رشد کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس پیش از شروع این هفته روی سطح یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحدی قرار داشت.

در پایان ساعات کاری این هفته شاخص کل با ۳٫۶ درصد رشد نسبت به هفته قبل، به سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی رسید.

دلار

پس از بورس بیشترین نوسان افزایشی برای فعالان بازار ارز رخ داد. قیمت دلار در این هفته وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد.

آخرین نرخی که صرافی ملی در هفته قبل برای دلار آمریکا اعلام کرد ۲۷ هزار و ۶۸۱ تومان بود اما در این هفته با یک پله رشد حدود ۸۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

دلار آمریکا با ۲٫۸ درصد افزایش قیمت در این هفته به نرخ ۲۸ هزار و ۴۷۱ تومان در پایان معاملات پنجشنبه این هفته رسید.

سکه و طلا

بازار فلزات طلایی کم‌نوسان ظاهر شدند، طلای ۱۸ عیار هشت هزار تومان و سکه ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در این هفته حدود ۹۰ هزار تومان افزایش یافت و در کانال ۱۲ میلیون تومان نوسان کرد.

سکه در پایان هفته قبل روی نرخ ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار تومان بود، در این هفته با رشد ۰٫۷ درصدی نرخ ۱۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان را ثبت کرد.

خریداران طلا در هفته قبل هر گرم طلا را به نرخ یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان معامله کردند اما در این هفته با رشد ۰٫۶ درصدی هر گرم طلا روی نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان خریدوفروش شد.

در هفته قبل بورس ۶٫۸ درصد افت کرد اما سکه ۱٫۴ درصد، طلا ۰٫۴ درصد و دلار ۰٫۸ درصد رشد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م..ک.

    هیچ اتفاقی نمیفته.شایدیکروزبازارصعودی باشه ولی فرداش بازمنفیست.تجربه نشان داده که بورس ایران راگروگان گرفتن . میترسن سهامداران خارج بشن.نمونش پالایشیکم.باتخفیف۳۰در۱۰۰ ۱۳هزارتومن بما دادن الان بین ۶تا۸هزارتومن درنوسانه.کارگروه انتخاب کردندضررماراجبران کنن.ولی خبری نشد.سهامداران گرامی!چرافراموش کردید؟دروغ درغالب وزارت….ریاست….زعامت….

  • سولدوز

    سلام.دوستان همه چی واسه صعودبورس مهیاست ازنفتی و پتروشیمی وفولادی وخودروو…فقط هرکسی که اعتقادبخداداردقسم بخداعجله نکنیدوزیادبحرف کارشناسان گوش نکنید.بعضی ازحقوقیادلشون بحال ماحقیقی نمیسوزه خودتون مدیریت کنید فقط عجول نباشیدوقتی میبینیدسهمی داره می ریزه شما هم بهش دامن نزنید چون کارحقوقی ودولت که شماراواداربفروش کنند.انشالله پرسودباشید.یاغنی ویاحمید.

  • ناشناس

    هفته پیش رو پتروشیمی ها منفی فلزاتی ها منفی و کانه های فلزی منفی و پالایشی ها خنثی و فقط گروه……… پیشرو هستند خودتان حدس بزنید

  • ناشناس

    بازار در هفته اول ماه مهربانی رشد ۳ درصدی داشت که رشد خوبی بود و شاخص بورس حدود ۵۰ هزار واحد رشد کرد.
    بعضا دیده می شود که متضررین بورس کامنت های سم پاشی می گذارند که درست نیست.
    برادران سهام دار، بورس در تمام دنیا سود و زیان با هم دارد همان طور که عده ای تکنیکال که با شرایط روز دنیا آگاهی دارند و با تحلیل های بنیادین سهامی را که احتمال رشد آنها در میان مدت وجود دارد، شناسایی کرده و خرید می زنند و سود می کنند، عده ای هم که دانش بورسی ندارند و نمی دانند چه زمان ورود کنند متضرر می شوند.
    مجلس حمایت خود را در قالب بسته حمایتی از بورس انجام داده است، دولت محترم هم تنها می تواند مصوبات مجلس را اجرایی کند که در آینده به نفع بورس است ولی نمی شود که هر کسی در بورس ضرر کرد دولت ضررش را جبران کند ،ضرر بر عهده خود فرد است همان طور که سود.
    پس علم خود را بالا ببرید تا ان شاء ا… پر سود باشید.
    همچنین اقدامات هیجانی را که عامل ضرر در بورس است کنار بگذارید و با هر خبری وارد صف فروش نشوید.
    نوسانگیران حقیقی هم که فکر می کنند با نوسانگیری سود می کنند در اشتباهند اگر نوسانگیری را رها کنند و دید سهام داری حداقل یک ساله داشته باشند تا شرکت ها بتوانند از پول های ورودی استفاده بهینه ببرند و ارزش سهامشان رشد بهتری کند، خود این نوسانگیران هم سود بیشتری خواهند کرد ضمن اینکه بقیه را هم متضرر نمی کنند.

  • ناشناس

    پیش بینی دلار

  • ناشناس

    پیش بینی رمزارز بیشتر بدرد بورس میخوره چون بورس با رمزارز بالا پایین میشه نه دلار در شرایط تحریم طلا و رمزارز جای دلار را گرفته

  • ناشناس

    هرچی بالا بره مثل ارزدیجیتال دلار و طلا طوری نیست خوب هم هست درآمده ولی بورس چی؟ اگر بازارهای دیگه پایین بیاد باید حتما بورس بیشتر هم پایین بیاد تا پولها از بازارهای دیگه نره بورس و حتی پول بره بازارهای دیگه تا به درآمد لطمه نخوره

  • ناشناس

    دلار بالای 28200تثبیت بشه فنرش آزادمیشه برای 50هزار تومان

    • ناشناس

      اولا چطور حساب کردی؟ یکدفعه 28 تا 50 ت فاصله زیادی نیست؟
      تازه به فرض درست هم بگی چه فایده بورس ثابت کرده با دلار بالا پایین نمیره

    • Hosein

      خدا کنه اینجوری که میگی بشه