کد مطلب: ۵۵۱۲۳۷

وعده جلیلی برای ایجاد بیش از ۴ میلیون شغل

وعده جلیلی برای ایجاد بیش از ۴ میلیون شغل

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از برنامه‌هایم این است که در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل برای جوانان ایجاد کنم و برای آن برنامه داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی که در برنامه‌ای در شبکه ۲ با مردم سخن می‌گفت، افزود: بیکاری یکی از مشکلاتی است که جوانان با آن مواجه هستند و ما برای این مشکل در دولت آینده طرح و برنامه داریم.

وی ادامه داد: یک جوان ۱۰ سال از بهترین روزها و عمر خود را مشغول تحصیل و درس خواندن است، طبق قانون اساسی داشتن شغل مناسب و رضایت‌مندی از شغل حق همه آحاد جامعه است و ما این مساله را بررسی کردیم و برای آن طرح‌های مختلفی هم داریم.

جلیلی خاطر نشان کرد: ما در حوزه‌های معدن، صنعت و سایر بخش‌های دیگر مانند شیلات، گردشگری و دیگر حوزه‌ها، ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید از آن استفاده کرد. اگر برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه‌ها انجام شود نتایج قابل قبولی به دست می‌آید و می‌توانیم اثرات آن را شاهد باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های من این است که در سایر رشته‌ها نیز شغل ایجاد کنیم، ما می‌توانیم در بسیاری از کارها طرح‌های پژوهشی را برون‌سپاری کنیم و این فرصت را در اختیار جوانان قرار بدهیم تا آنها نیز از این فرصت بهره‌مند شوند. بسیاری از طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی را می‌توان به جوانان تحصیل‌کرده واگذار کرد تا آنها وارد بازار کار شوند.

جلیلی تصریح کرد: مانند نظام مهندسی می‌توانیم سامانه‌ای ایجاد کنیم تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه نیز با ثبت‌نام خود در این سامانه‌ها بتوانند خودشان را معرفی کنند و دستگاه‌ها نیز موظف هستند طرح‌های خود را به جوانان ارائه کنند تا این جوانان نیز با شرکت در مناقصات این طرح‌ها را عهده‌دار شوند و در ازای آن نیز مزد بگیرند. همچنین دانشگاه‌ها نیز موظف هستند که دانش‌آموختگان خود را در یک رشته شغلی مشغول کنند و در طی تحصیل و پایان‌نامه‌هایی که مرتبط با صنعت باشد، حتما با برنامه‌ریزی درست می‌شود کارهای بسیاری را انجام داد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.