کد مطلب: ۷۵۸۵۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / رشد شاخص کل همزمان با خروج پول

پایان بورس 18 بهمن 1401 / رشد شاخص کل همزمان با خروج پول

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه سهم‌های وبشهر، کپارس، وتوشه و آباد حجم مشکوک داشتند. به طوری که هر یک از آن‌ها به طور متوسط پنج تا 6 برابر میانگین حجم ماهانه خود حجم خوردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 18 هزار و 653 واحدی که معادل 1.2 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 556 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 1.7 درصدی به سطح 484 هزار و 460 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 9 میلیارد و 220 میلیون و ارزش معاملات را چهار هزار و 182 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس 18 بهمن

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 213 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 472 نماد سبز و 152 نماد منفی نمایان‌گر غلبه خریداران در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 253 میلیارد دلار شد.

صف خرید و فروش

در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای خکاوه، گشان، خبنیان، وسالت و آینده در این لیست به چشم می‌خورند.

بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای خگستر، حفارس، غناب، خاور و کگاز بود.

حجم مشکوک

بررسی معاملات بازار امروز نشان می‌دهد که سهم‌های زیر حجم مشکوک داشتند و به طور متوسط پنج تا 6 برابر میانگین حجم ماه خود حجم خوردند. در جدول زیر M نشانه میلیون است.

حجم مشکوک 18 بهمن

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم گدنا، وبملت و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، خگستر و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

کالا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، آباد نیز با افت 4.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های اردستان، ختوقا و خبهمن تعلق گرفت. همچنین سهم‌های لسرما، کپارس و فجر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای آباد، وبملت و لوتوس خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کگاز، اردستان و غنیلی رقم خورد. همچنین فایرا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد غالبر بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنظر سهم گدنا را در بیشترین ارزش معاملات اشتباه نوشته اید.

  • ح

    وضع بورس خیلی افتضاح شده امروز صف خرید قفل میشه. وفردا صف فروش همان نماد در کف قیمت تشکیل میشه. اکثرنمادهای خودرویی به این بیماری لاعلاج دچار شده اند. یا اینکه تعدادی از نمادها که طی چند ماه به اوج رسیده بودند یک مرتبه به سرعت برق هر روز منفی میشوند مانند حاسا که امروز به علت سرعت سقوط بیش از 30 درصد مسدود شد. بسیاری از نمادها هم در مثبت 99 درصد بقیه منفی میشوند . علت هم اینه که حد اقل مبلغ خرید برای اینگونه نمادها 5 میلیون تومان شده وکسی جرات خرید اینگونه نمادهارو با 5 میلیون تومان نداره مانند وگردش که دیگه امیدی بهش نیست

  • مجتبی

    سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه ب همین امام رضاع فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب خدا انسانیت کنین کمکم کنین ش کارت تجارت
    🙏ب جون بچه هام کلاه بردار نیستم