کد مطلب: ۵۱۷۶۲۳

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۰ اسفند

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۰ اسفند

با وجود افزایش ۱۷۰ تومانی قیمت دلار در روز شنبه و رسیدن آن به ۲۵۵۲۰ تومان اما برخی از فعالان و بازیگران رسمی باور دارند که دلار طی روزهای آتی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش از شروع بازار ارز در هفته جاری، به واسطه اخبار مربوط به موافقت با آزادسازی پول‌های ایران در کره ، انتظار می‌رفت قیمت دلار یک کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کند اما این طور نشد.

با وجود افزایش ۱۷۰ تومانی قیمت دلار در روز شنبه و رسیدن آن به ۲۵۵۲۰ تومان اما برخی از فعالان و بازیگران رسمی باور دارند که دلار طی روزهای آتی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی پس از مذاکرات اخیر با کره جنوبی، این بار مذاکراتی با مقامات کشور عراق داشته که سیگنال‌هایی کاهشی برای بازار ارز داشته است. با این حال تنش‌های در منطقه هنوز اجازه نداده که قیمت دلار به شکل قابل توجهی از اتفاقات اخیر متاثر شود.

دبیر کل کانون صرافان عنوان کرده است، آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مذاکره با آمریکا از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر تعادل بازار ارز تاثیر بگذارند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

آن طور که دنیای اقتصاد روایت کرده، مجتهدی با بیان اینکه بازار ارز در حال حاضر خریدار ندارد، گفت: با شیوع ویروس کرونا مسافرت‌ها و خرید ارز مسافرتی کاهش پیدا کرده است.با وجود این دیدگاه‌های کاهشی، ‌عده‌ای از معامله‌گران عنوان می‌کنند، ایران و آمریکا فاصله زیادی برای مذاکره با یکدیگر دارند و همین مساله می‌تواند موجب شود که خریدهای ارزی زیاد شود.

در کنار این، عدم تصویب لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند زمینه‌ساز نگرانی معامله‌گران ارزی شود.در این میان،‌ تحلیلگران فنی نیز بارها عنوان کرده‌اند، در صورتی که دلار بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار بگیرد، خریدها در بازار ارز بیشتر می‌شود. اگر دلار در روزهای آتی به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی برود، شاهد افزایش فروش‌ها در بازار خواهیم بود.

آیا امروز بازار ارز متاثر از اخبار اخیر یک روند نزولی به خود می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت اگه پول درشتی دستش بیاد حتماً دلار رو پایین میاره تا بخشی از کارنامهٔ سیاهش رو ماستمالی کنه. همین احتمال با چند خبر خوب برای ریزش شدید دلار کافیه.

    • محمد

      چرا اینقدر خوب فکر میکنید .
      وقتی یک دلار را میتونند ۳۰ هزار یا ۴۰ هزار و یا …. بفروشند چرا بیان دونه ای هزار یا … بفروشند.
      چرا؟؟
      شما خودتان باشید اینکار را انجام میدهید؟
      از طرفی کدوم گفتگو ؟ کدوم پول؟
      پول که قراره به جاش جنس بدن.
      روابط الان خیلی بد هست و هر دو طرف کلی انتضار از او یکی داره .
      ایران میگه کل تحریم را بردارید و اونا هم گفتن نه.
      آمریکا چند تا کار کرد ولی ایران براش کافی نیست .
      جدای از اینها شما فکر میکنی مدیران و کاسبان می ذارن چیزی ارزون بشه تا ضرر کنن.
      بنگاه ماشین ، خانه و ….

    • عباس

      بیشین تا بشه

  • ناشناس

    دولت ۵۰درصد کسری بودجه داره.شما چقدر ساده ای.مواظب جیبت باش بیشتر خالیش نکنن

  • ناشناس

    بابا مردم ایران اینقدر ساده نیستن کدام تحریم اینقدر پیچیده شده دو طرف همین الان تست به کار شن که ۱۰۰درصد بعیده چهار پنج سال طول می‌کشه تا تحریم‌ها رو بردارن دولت باید فکری دیگری کند تا واکسن کرنا هم وارد نکنن همین کرنا‌ی خالی دولار را بالای چهل هزار تومان می‌بره اول باید واکسن کرنا رو وارد کنن بازارها یه خورده جون بگیره وگرنه کرنا از این ور تحریم‌ها از اون ور فرار سرمایه اوضاع وحشتناک خرابه بعد عدهای میگن داره درست میشه منتظر فقط خبر مثبتن تا همین حد

  • ناشناس

    مگه قیمت دلار این قیمتی که الان هست بود تحریم کرونا کاهش فروش نفت وصادرات باعث شد خوب بامذاکره.آزادی پولهای بلوکه وکاهش کرونا مطمئنا دلار تا 40 درصد حتما ریزش خواهد داشت قیمت واقعی دلار هم بین 15 تا18 هست حالا یه عده دلالان دوست ندارن اینجوری بشه ولی مطمئن باشید میشه

  • mahmud

    اونایی منتظر کاهش دلارن بشینن تا علف سبز شه زیر پاشو بابا این ملت بدشانس نفرین شدست کاهش کجا بود افزایش صدرصد ی دلار داشته باشین