خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۷۵۹۷

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا شکر کمیاب و گران شد؟

چرا شکر کمیاب و گران شد؟

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران می‌گوید: طی 15 روز گذشته مصوبه‌ای از سوی دولت مبنی بر عدم تخصیص ارز دولتی (چهار هزار و 200 تومانی) به کالاهایی همچون چای و حبوبات خبرساز شد. همین موضوع افزایش چند برابری قیمت حبوبات، چای و شکر را به همراه داشت.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در شکر خودکفا اما دچار بحران شده‌ایم؟ به تجارت‌نیوز گفت: اعتقادی به خودکفایی در حوزه شکر نداریم. درباره بحران شکر باید اشاره کرد که در گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش برجسته‌ای در توزیع شکر داشتند اما خوشبختانه این بار دولت در خصوص توزیع شکر به نقش اتحادیه‌ها و بنگاه‌های خرد صنفی توجه کرده است. هدف از این اقدام هم ساماندهی بازار این کالاست. به هر حال مدیران دولتی متوجه شدند که عرضه شکر از سوی فروشگاه‌ها اشتباه محض است، ازاین‌رو تصمیم گرفتند که صنوف نیز در توزیع اقلام اساسی دخالت کنند.

محمد آقاطاهر افزود: متاسفانه یکی از دلایل آشفتگی بازار شکر به کمبود و توزیع نادرست این کالا مربوط می‌شود. در گذشته این کالا از طریق یک منبع یعنی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بنگاه‌های خرد صنفی همچون سوپرمارکت‌ها، بنکداران و… توزیع می‌شد، این در حالی است که با توزیع این قلم کالای اساسی به تمام واحدهای صنفی اعم از شیرینی‌پزها، سوپرمارکتی‌ها، زنبورداران و… مشکلات ناشی از کمبود برطرف خواهد شد.

محمد آقاطاهر

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی می‌گوید: خوشبختانه انبارها برای شب عید مملو از کالاهای اساسی است.

او درباره چرایی افزایش قیمت چای و حبوبات اظهار کرد: طی 15 روز گذشته مصوبه‌ای از سوی دولت مبنی بر عدم تخصیص ارز دولتی (چهار هزار و 200 تومانی) به کالاهایی همچون چای و حبوبات خبرساز شد و همین موضوع افزایش چند برابری قیمت حبوبات، چای و شکر را به همراه داشت، اما با افزایش قیمت این کالاهای اساسی این طرح تا نیمه فروردین سال 98 ملغی شد. بنابراین با ورود جهاد کشاورزی در توزیع شکر به نظر می‌رسد که چالش کمبود اقلام اساسی تا حدودی برطرف شود.

آقاطاهر در پاسخ به این پرسش که آیا در تامین کالاهای اساسی مشکلی در سطح عرضه وجود ندارد؟ گفت: خوشبختانه انبارها برای شب عید مملو از کالاهای اساسی است. چنانچه اتفاق یا تصمیم‌گیری خاصی در حوزه سیاسی رخ ندهد کالا به اندازه کافی وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعيد

    زنبورداران؟!! پس معلومه چقدر مي شه به اصل بودن عسل هاي مغازه ها اطمينان كرد.

  • ناشناس

    عسل طبیعی منظور شکر طبیعی است که از ساقه گیاه نیشکر گرفته می شوید قسم می خورم

  • ناشناس

    […] شکر کیلویی سه تومن شده 7500 […]

  • ناشناس

    توفصل بهار زنبور واسه تخم ریزی وموم بافی نیاز شدید به تغذیه با اب شکر داره این محیطه که باپوشش گیاهی طعم ورنگ وکیفیت عسل رو تعیین میکنه همه چی پرورشی شده زنبور داری هم مستثنا نیست

    • ناشناس

      چی بگیم ازاین دولت بی توجهمون