کد مطلب: ۴۵۳۶۳۷

کارنامه ۲ ماهه تجارت خارجی کشور / واردات بیشتر از صادرات شد

کارنامه ۲ ماهه تجارت خارجی کشور / واردات بیشتر از صادرات شد

بر اساس اعلام گمرک ایران حجم تجارت خارجی تا پایان اردیبهشت ماه به ۲۱میلیون تن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید روح‌الله لطیفی گفت: کارنامه ۲۱میلیون تنی ایران در این دوماه نیز به ۹میلیارد و ۳۴۱میلیون دلار می‌رسد که سهم صادرات از مجمع رقم اعلامی، ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار و واردات نیز ۵میلیارد و ۴۱میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص کارنامه تجارت خارجی در اردیبهشت ماه افزود: در این ماه شاهد صادرات ۹میلیون و ۱۷۶هزار تن کالا به‌ارزش ۲میلیارد و ۶۴۸میلیون دلار بودیم که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ۷۱درصد و از لحاظ ارزش ۶۰ درصد رشد داشتیم. در رویه واردات نیز در این ماه ۳میلیون و ۸۷۹هزارتن کالا به‌ارزش ۳میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ماه ۵۳درصد و از لحاظ ارزش نیز ۶۱درصد رشد را شاهد بودیم.

لطیفی در خصوص عمده مقاصد صادراتی کشور در دوماهه نخست سال گفت: پنج کشور مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در این مدت به‌ترتیب چین با یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار و سهم بیش از ۲۷ درصد، و عراق با یک‌میلیارد و ۱۰۷میلیون دلار و سهم بیش از ۲۵ درصد، امارات با ۶۸۲میلیون دلار و سهم بیش از ۱۵ درصد، افغانستان با ۳۴۱میلیون دلار با حدود هشت درصد و ترکیه با ۱۴۴ میلیون دلار با سهم بیش از ۳درصدی قرار دارند.

سخنگوی گمرک در خصوص کشورهای طرف معامله در رویه واردات بیان داشت: پنج کشور نخست واردات کالا در این مدت به‌ترتیب چین با یک‌میلیارد و ۲۳۴میلیون دلار، امارات با یک‌میلیارد و ۷۸میلیون دلار، ترکیه با ۵۳۵میلیون دلار، روسیه با ۳۵۶میلیون دلار و هند با ۳۳۵میلیون دلار قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.