کد مطلب: ۵۸۰۰۲۵

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور خبر داد

سبوس‌های کپک زده خوراک دام شد!

سبوس‌های کپک زده خوراک دام شد!

سبوس‌های کپک زده خوراک دام شد. مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اعلام این خبر گفت: کارخانه‌های آرد گندم را با نرخ دولتی می‌خرند اما این کارخانه‌ها سبوس را در اختیار دامداران نمی‌گذارند. اخیرا با ورود سازمان تعزیرات سبوس‌‎‌های کپک‌زده به دامداران فروخته شده که این مساله در سلامت مردم تاثیر گذار است!

به گزارش تجارت‌نیوز ، دامداران همچنان در تامین نهاده دامی با مشکل رو به رو هستند. به دلیل کمبود نهاده یک بار نان خشک خوراک دام می‌شود و بار دیگر شانه‌های تخم‌مرغ! حالا اما خبرها حاکی از این است که سبوس‌های کپک‌زده خوراک دام شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به وضعیت خوراک دام توضیح داد: کارخانه‌های آرد گندم دولتی می‌خرند اما دسترسی دامداران به استحصال گندم سخت شده است. واحدهای تولیدی به دلیل افزایش قیمت سبوس این خوراک را به سادگی به دامداران نمی‌فروشند.

مجتبی عالی به تجارت‌نیوز گفت: کارخانه‌های تولید آرد برای فروش سبوس ابتدا چک و سفته از دامداران می‌گیرند و بعد این خوراک را به دامداران می‌فروشند. بارها این کارخانه‌ها از اعطای سبوس به دامداران طفره رفته‌اند و همین طمع واحدهای تولیدی باعث شد بسیاری از سبوس کارخانه‌های آرد خراب شود.

او ادامه داد: با ورود تعزیرات به این مساله فروش سبوس کارخانه‌های آرد به دامداری‌ها زیاد شد. با تحقیقات دامداران متوجه شدیم سبوس‌هایی که در انبار کارخانه‌های آرد قرار داشت کپک‌زده بوده و این نهاده خوراک دام‌ها شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: هر چند قیمت استحصال گندم باید دولتی باشد اما واحدهای تولیدی آرد این خوراک را با قیمت آزاد به دامداران می‌فروشند. در حالی که باید نرخ سبوس هم برای دامداران دولتی محاسبه شود!

امروز خبر واردات ۱۵۰ هزار تن یونجه از روسیه تا پایان امسال خبرساز شد. مجتبی عالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور به صدا و سیما گفته بود: « با واردات این حجم یونجه خشکسالی و کمبود نهاده در کشور تا حدودی جبران می‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر افزایش تلفات دام با کمبود نهاده را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خاک‌برسرمن‌دامدارکه‌ازهمه‌چیزم‌میگزرم‌خطروسختی‌فراوان‌رو‌تحمل‌میکنم‌که‌برای‌کشورم‌گوشت‌تولیدکنم‌همبشه‌هم‌بدهکارم

  • ناشناس

    دامدار چقد باید حقیر بشه دیگ چرا باید ایجور بشه مگ ما روستایی ها یا دامدار ها حقمون تو این مملکت این دیگ داریم ا بغض تو گلو خفه میشیمممممم چه وضعشه

  • ناشناس

    سلام من خودم کارمند یکی از کارخونه خوراک دام هستم ک متاسفانه از رو بی عقلی ی واحددگاوداری سه سالی هست ک دارم هرچیزی ک فکرشو بکنی میارن ذرت میارن ک رنگش سیاه تموم روغنشو گرفتن سویا میارن پر ازت سبوس گندیده پر خاک این وضعیت ایتقدر افتضاحه ک حتی دستگاه ها ب سختی کار میکنن بقران هیچ نظارتی نیس فقط شده دزدی هیچ کسم مسول نیس اون اقایی ک میگ شیرو گرون کردن اخه این حرفو نگو امسال پرس گندم خریدم ده کیلویی ۶۰هزار تومن پارسال همون پرس ۷۰۰۰تومن بود فقط همین ی قلم هرجور حساب کنی با خاک یکی شدیم با چ رویی این حرفو نیزتین اخه واقعا بی انصافیه با این وضعیت شیر کیلویی ده تومنم برسه بازم دامدار بدبخت میشه بی مسولیت و بی کفایتی مسولینو ن پای دامدار ننویسین

  • ناشناس

    واقعا عالی بود یونجه که وارد کردن خیلی برای ما دامدارن تاثیر داشت خدا کنه از مرز دیگری بیرون نرود

  • ناشناس

    شما را به امام حسین قسم صادرات راباز کنید بیچاره شدیم

  • ناشناس

    دامدار تموم شده خدا ازتون نگزره هر چند خدا را قبول

  • ناشناس

    الان دوساله دامداری جمع کردم زدم تو کار معاملات زمین دقیقا سودش ۱۰ برابر هست نه غصه مریضی دام میخورم نه گرانی خوراک تنها نگرانی تموم شدن جوهر خودکار هست?

  • ناشناس

    بله باید با این کارخانه ها برخورد قضایی شود چرا باید سبوس را بانرخ ازاد به دامدار بفروشند که تا الان بیشتر دامدارها بعلت مخارج زیاد نهاده های دامی مجبور به فروش حتی دامهای مولد شده اند قبلا یه کیسه سبوس ۲۲ بیست و دو هزار تومان قیمت داشت الان شده ۲۰۰ دویست هزار تومان ببینیم چند برابر بیشتر به دامدار میفروشند خوب دامدار چطور از پس مخارج دامهایش بر بیاید؟این بی دینها ارد را با نرخ دولتی میگیرند وسبوسش را با نرخ ازاد کیاویی ۵۰۰۰هزار تومان میفروشند تازه احتکارش میکنند تا گرانتر بفروشند که کسی قدرت خریدنش ندارد و کپک میزند با این حال باز هم حاضر نیستند ارزانار بفروشند ایا این مفسدان نباید با انها برخورد و مجازات قانونی بشود ؟

  • سعید

    قابل‌توجه‌‌دوستانی‌که‌در‌بخش‌دام‌سرمایه‌گذاری‌کردند‌با‌توجه‌به‌نبود‌علوفه‌وهمچنین‌تولید‌انبوه‌دام‌که‌تاصیر‌از‌بازار‌سال‌۹۷‌باعث‌طمع‌دامدار‌شد‌وهمچنین‌سطح‌درآمد‌مردم‌که.خیلی‌پایین‌هست‌این‌وضعیت‌بحرانی‌ور‌پاییز‌وزمستان‌بدتر‌هم‌خواهد‌شد‌چون‌در‌زمستان‌دام‌سبک‌امکان‌خوراک‌مرتع‌را‌ندارد‌واین‌یک‌بحران‌هست

  • ناشناس

    هدف نابودی دامداروکشاورزه