کد مطلب: ۱۳۰۶۹۹

️واکنش گمرک در خصوص واردات چوب بستنی

️واکنش گمرک در خصوص واردات چوب بستنی

️گمرک ایران در واکنش به اظهارات یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص وارات چوب بستنی از کاهش ۷۳ درصدی واردات این کالا نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد و دلیل عمده این کاهش را راه‌اندازی کارخانه‌های تولید این محصول عنوان کرد.

گمرک ایران تاکید کرده است که خوشبختانه با الکترونیکی شدن گمرک، تمامی اطلاعات و آمار واردات به تفکیک نوع کالا، ارزش، تعرفه، مجوزها و شرکت‌های حقیقی و حقوقی واردکننده و جزئیات این اطلاعات در بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی موجود و به صورت لحظه‌ای قابل دسترس است.

️بر اساس داده‌های موجود در سامانه جامع گمرکی مبنی بر واردات چوب بستنی از کشور چین در دولت یازدهم، واردکنندگان این کالا شرکت‌های صنایع غذایی لبنی و بستنی بوده‌اند و تمامی واردات این کالا به شرکت‌های تولیدی اختصاص دارد و مجوزهای آن نیز موجود است.

همچنین میزان واردات چوب بستنی در سال ۱۳۹۵ براساس ثبت سفارشات انجام شده و مجوزهای قانونی بهداشت و سلامت اخذ شده به وزن بالغ بر ۶۱۷ تن با ارزش ۹۹۳ هزار دلار بوده که از سال ۱۳۸۴ تاکنون از کمترین میزان واردات برخوردار بوده است که واردات مذکور از کشورهای چین، دانمارک و امارات متحده عربی صورت گرفته است.

بر اساس ارقام مربوط به کالای مذکور در سال ۱۳۸۴ بیانگر واردات بالغ بر ۱۶۱۴ تن به ارزش یک میلیون و ۴۸۴ هزار دلار صرفاً از کشور چین بوده است.

روند افزایش واردات کالای مذکور طی سال‌های پس از آن نیز منجر به واردات ۱۸۴۳ تن به ارزش چهار میلیون و ۴۰۱ هزار دلار در سال ۱۳۹۱ شد که این میزان با افزایش حدود ۲۵ درصدی در وزن به رقم ۲۳۰۹ تن در سال ۱۳۹۲ به دلیل سفارشات ثبت شده قبلی و حقوق مکتسبه برای صاحب کالا جهت انجام واردات رسید.

بنابراین نگاهی به ارقام فوق، حاکی از کاهش حدود ۷۳ درصدی در وزن کالای مذکور در سال ۱۳۹۵ سال پایانی دولت یازدهم نسبت به سال آغازین (سال ۱۳۹۲) بوده و حدود سه میلیون دلار صرفه‌جوی ارزی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا،لازم به ذکر است که از دلایل عمده کاهش واردات چوب بستنی راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی محصول مذکور نظیر کارخانه تولیدی در زرندیه به استان مرکزی در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.