خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۱۹۹۷

واردات خودرو به کجا رسید؟ / آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در مجلس

واردات خودرو به کجا رسید؟ / آخرین وضعیت طرح واردات خودرو در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح واردات خودرو در ۱۵روز آینده در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و با رایزنی‌های که با شورای نگهبان و مجمع تشخیص خواهیم داشت تلاش می‌کنیم این طرح را مصوب کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت اما چند ایراد جزئی در این طرح وجود دارد که قابل برطرف شدن است.

ایزدخواه با تأکید بر اینکه اعضای کمیسیون صنایع ایرادات این طرح را رفع کرده‌اند عنوان کرد: طرح واردات خودرو در ۱۵روز آینده در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و با رایزنی‌های که با شورای نگهبان و مجمع تشخیص خواهیم داشت تلاش می‌کنیم این طرح را مصوب کنیم.

رییس کارگروه خودرویی کشور همچنین با بیان اینکه یکی از مهمترین ابهامات این طرح محل تامین منابع ارزی آن بود اظهار کرد: برای تامین ارز مورد نیاز آن منابعی را اعلام کردیم که به منابع ارزی کشور لطمه وارد نشود و حتی به وضعیت ارزی کشور هم کمک کند.

وی درباره سرو سامان دادن به مراکز اسقاط خودرو هم گفت: در حال حاضر بسته‌حمایتی برای حمایت از مراکز اسقاط خودرو در کارگروه خودرویی کشور تدوین شده است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این بسته علاوه برفراهم شدن زمینه عرضه گواهی‌های اسقاط خودرو در قالب بورس انرژی که می‌تواند مشکل نقدینگی را حل کند اظهار کرد: ملزم شدن تولیدکنندگان خودرو به اسقاط خودرو یکی دیگر از مزایای این بسته حمایتی است.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار مربوط به خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    کاش میشد انصراف داد…

  • ناشناس

    انشاالله قیمت خودرو میاد پایین و همگی شما عزیزان به خودرو خود خواهید رسید نگران نباشید

  • احمد

    کیا اوپتیما مدل 2020 در بازار کشور همسایه عراق در قیمتی فروخته می شود که باید به طور جدی قابل توجه سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد. این خودرو به قیمت 24 میلیون و 450 هزار دینار یعنی 16 هزار و 600 دلار معادل کمتر از 400 میلیون تومان قابل خریداری است.پرداخت 387 میلیون تومان در ایران حتی برای یک دناپلاس توربو هم امکانپذیر نیست که باید چنین گرانفروشی سنگینی مورد توجه وزیر صمت قرار گیرد. درحالیکه در عراق با این پول می توان خودرو متوسط با کیفیتی مانند اوپتیما خریداری کرد.مدل 2018 اوپتیما در بازار ایران حدود 1 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت دارد.

  • فرزند وطن

    با سلام،،، برادر بنده از مدیران ارشد گروه ایران خودرو هستش،، طرح 9گانه خودرو به حرکت درومده در اینده نزدیک قیمت ها به طور خودکار ریزش خواهد کرد بیشتر ازونی که فکرشو میکنید،، حتما 40 درصد افت خواهد داشت،، این وقت کشی هم فقط برا فروش اون 140 هزار تا خودرو تو پارکینکه که بفروشنش،،، من خودم بعداز چند سال پسنداز میخواستم خودرو بخرم اما منصرف شدم،،، ایشالا به زودی زود تا چند ماه دیگه (3 ماه) خواهید دید که خودرو میاد پایین

  • ناشناس

    این مردم از جایی که نگران سرمایشون هستن تعداد زیادی خودرو خریداری کردن تا پایان امسال فرصت پیدا میکنن که بفروشند و از پایین آمدن قیمت خودرو متضرر نشن

  • ناشناس

    ثابت شده بهمون که برای ملت قدمی‌برداشته نمی شه.
    حمایت از تولید ملی شده شعار سو استفاده گرها . کسایی که جیب ملت را میزنن به اسم حمایت. هشتاد میلیون ایرانی باید زیر بار فشار له بشن که دوتا خودرو ساز ضرر نکنن. دولت باید پاشو از تولید بکشه بیرون . حمایتم نکنه که همه چی را بدتر‌میکنه

  • عیسی

    هیچ موقع با این شرایط قیمتا پایین نمیاد خودتونم میدونید دوستان

  • علی

    ملت از دلالان ماشین نخرن همه چی درست میشه ولی ملت خوب و فهیمی داریم عاشق کشورن و نمیذارن شرکتی ورشکست بشه.

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد……

  • یکی دیگه

    این ها همش حرفه. بزک نمیر بهار میاد. خدایی بسه دیگه