کد مطلب: ۶۰۲۶۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آورده نقدی ۴۵۰ میلیونی برای متقاضیان مسکن

آورده نقدی ۴۵۰ میلیونی برای متقاضیان مسکن

براساس محاسبات وزارت راه‌وشهرسازی تسهیلات جهش مسکن برای افراد متوسط جامعه ۵۰ درصد ارزش هر واحد را پوشش می‌شود و مابقی را باید متقاضیان تامین کنند. یعنی یک تهرانی باید در طول ساخت واحدها ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر راه و شهرسازی از تسهیل شرایط مشمولان طرح جهش مسکن خبر داده است.

اولین تغییر این است که سابقه پنج ساله برای همه‌ی شهرها لحاظ نمی‌شود، به ویژه افرادی که از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌روند زمان به دو تا سه سال تقلیل خواهد یافت.

دومین تغییر درباره سابقه مالکیت خصوصی است. بر اساس آیین‌نامه قبل باید حداقل بیش از ۱۶ سال مالکیت نداشته باشند که این حداکثر به پنج سال کاهش پیدا می‌کند.

محمود محمودزاده در بخش دیگری اعلام کرده که برای دهک‌های اول تا سوم که هدف اصلی این پروژه هستند تا سقف ۸۰ درصد قیمت مسکن به وسیله تسهیلات فراهم می‌شود و ۲۰ درصد آورده خانوار است. همچنین ۲۰ درصد برای دهک‌های اول تا سوم کمک‌هایی است که از طریق دستگاه‌های حمایتی به خانوارها ارایه می‌شود.

او افزود: برای دهک‌های متوسط جامعه تسهیلات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت واحد مسکونی را در برمی‌گیرد و مابقی آورده متقاضیان است. همچنین آورده متقاضیان در ۵ مرحله به حساب سازندگان واریز می‌شود.

طبق اظهارات معاون وزیر راه، آورده متقاضیان به دو گروه تقسیم می‌شود، کسانی که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند باید ۲۰ درصد از ارزش کل واحد را به صورت نقدی بپردازند و مابقی از طریق وام تامین می‌شود. مبلغ آورده برای دهک‌های متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وام طرح جهش مسکن برای تهرانی‌ها ۴۵۰ میلیون تومان است. اگر یک متقاضی مسکن تهرانی اگر در دهک اول تا سوم باشد باید ۹۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشد.

آنجایی که متقاضیان از دهک‌های متوسط باید ۵۰ درصد از ارزش واحد مسکونی را به صورت آورده تامین کنند و وام ۵۰ درصد ارزش ملک را شامل می‌شود، این متقاضی باید معادل وام آورده داشته باشد؛ یعنی ۴۵۰ میلیون تومان.

در حال حاضر آورده اولیه متقاضیان در دهک‌های متوسط ۴۰ میلیون تومان است، یعنی یک تهرانی باید ۴۱۰ میلیون تومان دیگر در ادامه فرایند ساخت پرداخت کند. متقاضیان دهک اول تا سوم نیز باید ۲۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند و ۷۰ میلیون تومان باقی مانده را تا زمان تحویل پرداخت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما خیلی غلط خوردین.450تومان مگه کشکه

  • ناشناس

    حالا ببین عاقبت این بیچاره هایی که به امید خانه دار شدن پول دادن من از سال۹۱ پول دادم هنوز مسکن مهر پردیس رو تحویل نگرفتم اینا توی ساخت یک میلیون واحدش موندن هنوز قبلیا رو هم تحویل ندادن بعد اعلام کرد در مجموع حدود۳ میلیون و سیصد هزار نفر تاحالا ثبت نام کردن و چه زیبا نقدینگی رو از دست مردم آخر سالیه جمع کردن حالا از فرداست که هی بگن فلانقدر افزایش نرخ خورد به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح و دلار و … خدا کمکشون کنه

  • ناشناس

    والله اگه اینجوریه شرایط اش همین الان میرم تقاضا مو پس می گیرم.

  • ناشناس

    عجب!!! کارمند بیچاره از کجا پول پیش بیاره.پس این مسکن ساختن هم بازیه. اگه کسی 450 میلیون پول داشت الان تو پردیس یه اپارتمان میخرید تا 10 سال دیگه هم بامبولهای تعاونی را تحمل نمیکرد

  • ناشناس

    براورد ۱۰۰ ملیونم باشه سخته تو چن مرحله پرداخت کنیم خوبه میدونن دهک های پایین توان مالی ندارن فقط داغ دل تازه کنن ما از بس پیش خونه برنمیایم بیایم این طرح ثبتنام کنیم حالا اگه بانکا بمون وام میدادن یه چیز

  • ناشناس

    اگه ۴۵۰م داشتیم حتی۲۰۰م می‌رفتیم رهن میکردیم به دولت محترم زحمت نمی دادیم.زحمتتون میشه ملکه مثل بقیه کشورها نفت و گاز پتروشیمی و معادن مختلف کشور پهناور و دریای آزادو…..نداریم که توقع زیادی از دولت کنیم.نه نه زحتتون میشه.ما مردم شرمنده شناسیم. تورو خدا ما روحلال کنین.ما مریم وسطرود خونه ای جایی چادر می‌زنیم.

  • مستاجر

    مسئولین فکر کردن ماهم مثل خودشون ماهی ۴۵۰ میلیون حقوقمونه راحت میگن ۴۵۰ تومن اورده

  • ناشناس

    سلام ۲ماه هست برای وام بافت فرسوده ثبت نام کردم بانک مسکن میگه باید تامین اعتبار بشم تاکی باید انتظار بکشم برای این وام

  • ناشناس

    سنگ بزرگ نشانه نزدن است اینا فقط حرف میزنند

  • ناشناس

    گویا این آقایان در این کشور زندگی نمی کنند!!!
    450 میلیون آورده!!
    ما در 40 میلیون اولیه مانده ایم!
    مشخص است اینان کاری برای مردم نمی خواهند بکنند و فقط ادعا توخالی و پوشالی کرده اند!!