کد مطلب: ۴۳۳۴۵۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتاق مشترک ایران و قطر:

آینده تجاری ایران و قطر چه می‌شود؟ / فعلا ایرانی‌ها به قطر سفر نکنند

آینده تجاری ایران و قطر چه می‌شود؟ / فعلا ایرانی‌ها به قطر سفر نکنند

رئیس اتاق مشترک ایران و قطر می‌گوید: موضع قطر نسبت به برقراری تجارت میان ایران کمی معتدل‌تر از سایر کشورهاست. سفارتخانه دوحه اخیرا هم اعلام کرده که هیچ ایرانی تا اطلاع ثانوی به قطر و سایر کشورها سفر نکند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا یکی از فعالان بخش خصوصی در توییتی نوشته است: « قطر از تخلیه لنج‌های ایرانی جلوگیری کرده و محصولات صادراتی ایران را برگشت داده است.» این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه برای پیشگیری از بیماری کرونا مرزهایشان را با ایران بسته‌اند. حال شیوع بیماری کرونا تجارت میان ایران و قطر را چقدر تحت تاثیر قرار داده است؟

در همین حال رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع کرونا برخی تجار از عدم تخلیه اجناس ایرانی در بنادر قطر خبر دادند، این موضوع چقدر واقعیت دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: شیوع بیماری کرونا نه تنها تجارت ایران و قطر را متاثر کرده بلکه سایر کشورها از جمله آذربایجان، افغانستان،کویت، پاکستان، ارمنستان مرزهای خود را برای تامین سلامت با ایران بسته‌اند.

عدنان موسی‌پور افزود: موضع قطر نسبت به برقراری تجارت میان ایران کمی معتدل‌تر از سایر کشورهاست. سفارتخانه دوحه اخیرا هم اعلام کرده که هیچ ایرانی تا اطلاع ثانوی به قطر و سایر کشورها سفر نکند. پروازهای قطر هم به روی ایرانی‌ها که مبداشان به سایر کشورهاست باز است اما چنانچه مقصد نهایی ایرانی‌ها قطر باشد، افراد 14 روز قرنطینه می‌شوند و بعد حق ورود به این کشور را پیدا می‌کنند.

او اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود قطر از تخلیه لنج‌های ایرانی جلوگیری کرده و محصولات صادراتی ایران را برگشت داده، تا حدودی این اتفاق رخ داده است، اما خدمه لنج‌ها مورد معاینه قرار گرفتند و بعد اجازه ورود به قطر را پیدا کردند. اینکه سلامتی شهروندان در اولویت این کشور مورد توجه قرار گرفته امری عادی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.