کد مطلب: ۳۷۷۸۷۱

تجارت‌نیوز در گفتگو با کارشناسان بررسی کرد:

اجاره‌بها مسکن در کرج چقدر گران شده است؟

اجاره‌بها مسکن در کرج چقدر گران شده است؟

رئیس اتحادیه املاک کرج می‌گوید: قیمت اجاره‌بها در کرج بالای 50 درصد گران شده و یک کارشناس بازار مسکن هم معتقد است بعد از ماه رمضان قیمت اجاره مسکن در تهران 60 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده تورم کل کشور در اردیبهشت ماه سال‌جاری نسبت مدت مشابه سال گذشته به رقم بیش از 52 درصد رسید. همین عامل باعث شده که صاحب‌خانه‌ها قیمت اجاره‌بها را گران کنند. آن طور که فعالان بازار می‌گویند قیمت اجاره‌بها در اطراف تهران بالای 50 درصد گران شده است.

در همین رابطه رئیس اتحادیه املاک کرج در پاسخ به این پرسش که قیمت اجاره‌بها بعد از ماه مبارک رمضان چند در صد افزایش خواهد یافت؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت اجاره خانه‌های کرج بعد از سال 98 بالای 50 درصد افزایش یافته است اما امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان قیمت این کالای سرمایه‌ای از رقم اعلام شده، افزایش نیابد.

محمد قمی افزود: با رشد 105 درصدی قیمت خانه تا پایان فروردین ماه، قیمت اجاره‌بها هم گران شد و همین موضوع باعث شده میزان معاملات خرید مسکن نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد کاهش یابد.

در همین رابطه یک کارشناس بازار مسکن هم درباره قیمت اجاره بهای مسکن بعد از ماه مبارک رمضان به تجارت‌نیوز گفت: فصل اجاره‌بها بعد از ماه مبارک رمضان داغ‌تر خواهد شد. آنچه که به نظر می‌رسد با افزایش نرخ تورم قیمت اجاره‌بهای مسکن در تهران نیز بالاتر خواهد رفت.

محمدرضا فرهادی‌پور افزود: براساس مرکز آمار اردیبهشت ماه نرخ تورم نقطه به نقطه 50 درصد افزایش یافت. همین عامل رشد 60 تا 70 درصدی نرخ اجاره‌بها را در فصل تابستان به همراه دارد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این شرایط جامعه کشش افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ اجاره‌بها را دارد؟ پاسخ داد: مسکن یک کالای سرمایه‌ای و ضروری است. قطعا وقتی قیمت خانه 105 درصد رشد دارد و ساخت و ساز هم در شرایط رکودی قرار می‌گیرد مستاجران مجبورند آن بهایی را که مالک تعیین می‌کند را بپردازد.

این کارشناس بازار مسکن همچنین در واکنش به کوچ تهرانی‌ها به سمت اطراف تهران گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت اجاره‌بها مردم از منطقه یک خارج شده‌اند. معتقدیم کوچ تهرانی‌ها به اطراف تهران هم سال گذشته رخ داده است. در حقیقت ظرفیت خانه در اطراف تهران تکمیل شده و امسال در اطراف تهران خانه‌ای برای خرید یا اجاره وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برگردید به قانون …به این اسانی .قیمت خانه را این جور تعییین کنید تا ببنیم دست این دلالان بی دین از سر این مردم .بر داشته شود ……….خانه به قیمت .تمام شده با سود 10 درصد .با تعیین قیمت مصالح بکار برده شده دران توسط کارشناس دادگستری و وتعیین قیمت خانه توسط این کارشناس ومهر دادگستری …بستن درب بنگاههای معاملاتی .دزد …………و برهم زن معاملات .ثبت در دفاتر اصلی اسناد دولت .وارائه خانه با برگه تعیین قیمت دادگستری .از طریق اینترنت برای فروش ……..این می شود قانونی که هیچ کس ضرر نمیکند نه سازنده .نه خریدار………..هر دو با خیال راحت معامله میکنند .دادگاهها خلوت می شود ………..مردم سرو سامان میگیرند دزدی ودستبرد زدن به سرمایه مردم جلوگیری می شود ……..این درست نیست که خانه متری زیر یک میلیون ساخته شود به متری 20 میلیون فروخته شود ..کلاهتان را قاضی کنید …….این قدر مردم خودتان را ندوشید ..صد رحمت به ترامپ .که حداقل عربها را می دوشد .شما فقط زورتان به مردم خودتان رسیده که جنس 10 تومانی را به 100 تا 1000 تومان بفروشید .خجالت بکشید از این مردم این را برای مسکن و شهر سازی بفرستید .خواهش میکنم