کد مطلب: ۳۷۵۸۶۸

دو فعال بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کردند:

قیمت‌های جدید مسکن در اطراف تهران / تقاضای شدید خرید خانه در کرج و قرچک

قیمت‌های جدید مسکن در اطراف تهران / تقاضای شدید خرید خانه در کرج و قرچک

دو فعال بازار مسکن می‌گویند: رشد قیمت مسکن در تهران، قیمت خانه در کرج و قرچک را نیز گران کرده است. همین موضوع انصراف صاحب‌خانه‌ها را برای فروش املاک به همراه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مطابق داده‌های سامانه رهگیری معاملات املاک در حال‌حاضر میانگین قیمت واحدهای مسکونی در تهران با استناد به معاملات انجام‌شده در اسفند سال گذشته، متر‌مربعی ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. در فروردین ماه سال 98 نیز متوسط قیمت مسکن در تهران در حالی از ۱۱ میلیون تومان عبور کرده که قیمت واحدهای مسکونی در اطراف تهران نیز به‌طور چشمگیری گران شده است.

کوچ تهرانی‌ها به گرمدره و محمدشهر

در این مورد رئیس اتحادیه املاک کرج در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در اطراف تهران گران شده است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت مسکن در اطراف کرج به‌طور شبانه‌روزی گران می‌شود. هیچ معیاری برای این گرانی‌ها در بازار املاک کرج وجود ندارد. قیمت املاک کرج به طور 100 درصد افزایش یافته و این در حالیست که موجی از تقاضا برای املاک این استان وجود دارد.

محمد قمی به قیمت املاک در شهر کرج اشاره می‌کند و می‌افزاید: قیمت املاک در شهر کرج از متری پنج تا 15 میلیون تومان است که در مناطق مختلف این رقم متفاوت به نظر می‌رسد. همچنین در محمدشهر کرج هم قیمت هر متر خانه از دو میلیون و 500 تومان آغاز می‌شود و بیشترین حد قیمت آن متری هفت میلیون تومان است.

او با اشاره به میزان خرید و فروش مسکن در استان کرج اظهار می‌کند: در حال حاضر خرید مسکن کرج نسبت به همین دوره در سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یافته و عموما فروشنده‌ای هم در بازار یافت نمی‌شود. به‌طوری که با افزایش 105 درصدی قیمت مسکن در تهران بسیاری از تهرانی‌نشینان به شهرهای گرمدره و محمدشهر مهاجرت می‌کنند.

قمی همچنین درباره قیمت املاک در گرمدره کرج می‌گوید: با توجه به اینکه قیمت خانه در استان کرج شبانه‌روز افزایش می‌یابد، همین موضوع قیمت خانه در اطراف تهران را تحت تاثیر قرار داده؛ به‌طوری که کف قیمت خانه در گرمدره هر متر به پنج میلیون تومان و سقف آن به هشت میلیون تومان می‌رسد.

تقاضای شدید برای خرید خانه در قرچک

از سوی دیگر رئیس اتحادیه قرچک نیز با اشاره به افزایش قیمت مسکن و زمین در شهر قرچک به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت خانه در شهر قرچک با رشد 150 درصدی روبه‌رو است. امسال کف قیمت مسکن در شهر قرچک از چهار میلیون تومان آغاز و سقف آن به متری شش میلیون تومان می‌رسد. همچنین قیمت خانه‌های کلنگی نیز در این منطقه از چهار تا پنج میلیون تومان آغاز می‌شود.

علیرضا حیدری می‌افزاید: در حال حاضر متقاضی یا خریدار برای مسکن قرچک به شدت وجود دارد و این در حالی است که تنها پنج درصد از صاحب‌خانه‌ها قصد فروش املاکشان را دارند؛ چرا که در این بازه زمانی صاحب‌خانه‌ها برای فروش املاک‌ خود در هراس هستند. آنها معتقدند که به محض فروش خانه‌ خود دیگر ملکی برای خرید وجود ندارد.

او با اشاره به قیمت مسکن در مدت مشابه سال گذشته اظهار می‌کند: سال گذشته حداکثر قیمت مسکن در شهر قرچک به‌ازای هر مترمربع به یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون تومان می‌رسید؛ در حالی که امروز حداکثر قیمت خانه به‌ازای هر مترمربع به شش میلیون تومان هم رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسماعیل

    ورامین و قرچک و پیشوا داره پا به پای تهران میترکه چهههههه خبره؟؟؟؟؟؟