خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۱۵۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا پایان هفته

احتمال افزایش حداقل حقوق کارگران تا پایان هفته

شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا جلسه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در پایان هفته جاری تشکیل خواهد شد و پایه حقوق کارگران افزایش خواهد یافت.

شنیده‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که احتمالا جلسه شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران در پایان هفته جاری یعنی در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه، تشکیل خواهد شد.

هرچند میزان افزایش حقوق هر ساله پیش از آغاز سال نو تعیین می‌شود، اما تعیین تکلیف افزایش دستمزد‌ها کارگران در سال ۹۹ به پس از تعطیلات نوروزی کشیده شده است، به نظر می‌رسد که تصمیم نهایی برای میزان افزایش پایه حقوق کارگران در این هفته گرفته شود.

در ابتدا هفته نیز علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با تجارت‌نیوز از وعده ضمنی برای برگزاری این جلسه در هفته جاری خبر داد.

طبق گفته وزیر کار در پایان سال ۹۸، قرار بود جلسه افزایش دستمزد در نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۹ برگزار شود که این کار انجام نشد.

در خصوص میزان افزایش حقوق نیز سه سناریو مطرح است؛ رسیدن حداقل دستمزد به ۲٫۸ میلیون تومان، که در رسانه‌ها به عنوان پیشنهاد نمایندگان کارگران مطرح شد؛ اما کارفرمایان به صراحت اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه عنوان حقوق‌ها بیش از ۱۵ درصد معادل حدود ۲۰۰ هزار تومان، افزایش نمی‌یابد.

در حال حاضر حداقل حقوق کارگران ۱٫۵ میلیون تومان است، با توجه به آخرین تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران که ۳۵ درصد بوده، به عنوان سناریو سوم این احتمال نیز وجود دارد که حقوق ها ۳۵ درصد افزایش یابد و حداقل دستمزد به دو میلیون تومان برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشاله خدا خودش به داد این ملت برسه اینا که ما رو نابود کردن

  • alifooladi7890@gmail.com

    این حقوق ما پول ادامس تو جیب بچه های کارفرما هم نمیشع.خدا خیرتون نده.انشاله داغ عزیزتون ببینین که حق کارگر میخورین

    • ناشناس

      این بهترین حرف بود نایسسس

  • ناشناس

    چندی پیش میگفتن هرکس در امدش زیر ۲/۵ ملیون باشه زیر خط فقره الان با این همه تورم بازم میگن ۲/۸زیاده خدایا خودت یه کاری بکن این کرونا جواب گوی نیست…

  • ناشناس

    اگه اینطوری باشه ارزوی خونه خریدن به دل می مونه

  • ناشناس

    اخه خیلی عصبانیم

  • کارگر

    من یه کارگرم اگه اون کسی این تصمیم رو گرفته اخه باشرف با این حقوق میشه زندگی کردطرف صحبتم با توی دولتمرد توی کارفرماست حق ما کارگران به خورد زن وبچه هاتون میدید ما که راضی نیستیم خدایا دردی بد تر از کرونا نازل کن ما اینجا داریم یواش یواش میمیریم و دادمان به جائی نمیدسد

  • هادی

    آخه اگه دویست تومن میخوان اضافه کنن،خوب یهویی بگن نمیدیم

  • ناشناس

    یه فکری بابت اجاره خونه کارگر متن ماهی یک و نیم باید اجاره بده قبض آب و برق گاز و تلفن هم پونصد چی بخوره؟ واقعا متاسفم

  • ناشناس

    با سلام خدمت تمام کارگران زحمتکش بنظر بنده باید حقوق کارگران از کارمندان کمتر نباشد چون کارگر نباشد کارمندی هم وجود نخواهد داشت و چرخ مملکت از کار خواهد افتاد و حد اقل حقوق باید ۲/۸ میلیون باشد تا در این شرایط کارگران هم بتوانند حداقل زندگی معمولی داشته باشند با تشکر ابوالقاسمی از گلبهار

  • رضا ازمشهد

    باسلام کی دولت کارفرما بفکرکارگربودکه حال باشد بااین به حساب افزایش حقوق فقط به تعداد بیکارشدن کارگربدبخت بیشترشد مثل هرسال چون کارفرما به دلش بارنمیدهد که بخواهد به تعداد همان کارگرحقوقبده ساعت کاری بیشترتعداد کارگرکمتر به نظرشما این فقط یک سرکاری نیست بدبخت کارگری که هیچ مزایای ندارد این حقوق خرج دوفرزند کرایه خانه خرج خورکه جواب میده جماعت کارگرهمیشه بدبخت کارفرما هرسال آقاتر نیازی نبود سررا با پنبه ببرند چون همیشه سرکارگر بریده هست