کد مطلب: ۱۴۴۷۵۹

اسرائیل در تلاش برای انجام پروازهای مستقیم از تل‌آویو به مکه

اسرائیل در تلاش برای انجام پروازهای مستقیم از تل‌آویو به مکه

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از شبکه بلومبرگ اعلام کردند، یک وزیر اسرائیلی امیدوار است اسرائیلی‌ها مستقیما از فرودگاه بن گوریون عازم عربستان شوند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از شبکه‌ بلومبرگ گزارش دادند، اسرائیل در تلاش است عربستان را قانع کند در موسم حج اجازه دهد پروازهای مستقیم از اسرائیل به مکه انجام شود.

ایوب قرا، وزیر اسرائیلی ابراز امیدواری کرده اسرائیلی‌ها مستقیما از فرودگاه بن گوریون به عربستان پرواز داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز شبکه بلومبرگ اعلام کرد، اسرائیل در تلاش است عربستان را قانع کند تا به شهروندان مسلمانش اجازه دهد به جای اتوبوس که اکنون معمول است، به صورت هوایی برای ادای فریضه حج به مکه سفر کنند.

ایوب قرا وزیر راه و ترابری اسرائیل در ادامه گفت: اوضاع تغییر کرده و زمان مناسب برای ارسال این درخواست فراهم شده و من شدیدا در این زمینه تلاش می‌کنم.

وی افزود: تسهیل سفر حجاج از اسرائیل به عربستان تل‌آویو را تشویق می‌کند چشم‌پوشی‌هایی در روند مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها داشته باشد.

این وزیر اسرائیلی ادامه داد: حدود ۶۰۰۰ هزار حاجی از عرب‌اسرائیلی‌ها هر ساله فریضه حج را به جا می‌آورند و اکثر آنها با اتوبوس می‌روند و صدها تن نیز از طریق فرودگاه ملکه علیای اردن به مکه سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: سفر حجاج از اسرائیل به صورت زمینی غالبا دشوار است. چون عربستان اجازه ورود به خاک این کشور با ویزای اسرائیلی را نمی‌دهد و آنها ویزاهای موقت اردن را دارند که مدت‌ها صدور آن طول می‌کشد.

این وزیر اسرائیلی گفت: این پیشنهاد جدید در برگیرنده توقف پروازهای هوایی از تل‌آویو به مکه به واسطه اردن یا کشور دیگر است و ما می‌خواهیم عربستان ویزای موقت برای حجاج ما صادر کند. البته این مساله را با مقامات اردن، عربستان و کشورهای دیگر بررسی کرده‌ایم و اکثرا از آن استقبال کرده‌اند. ما می‌دانیم که مساله سفر حجاج از اسرائیل به مکه مسئله‌ حساسی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.