کد مطلب: ۶۵۱۳۷۹

تاکید معاون اجرایی رئیسی روی اصلاح قیمت‌ها/ افزایش قیمت بعدی به بنزین می‌رسید؟

تاکید معاون اجرایی رئیسی روی اصلاح قیمت‌ها/ افزایش قیمت بعدی به بنزین می‌رسید؟

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تدبیر دولت سیزدهم این است که یارانه‌ها باید مستقیم به مردم داده شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت بعدی به بنزین می‌رسید؟

به نقل از ایسنا ، صولت مرتضوی گفت: با رویکرد موجود در زمینه یارانه‌ها، چند سالی است که جیب مردم خالی و خزانه کشور به شدت آسیب پذیر شده و این تورم افسار گسیخته که بر کشور حاکم شده، ناشی از همین رویه بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه در مورد افزایش قیمت‌ها که به خصوص معلمان را با مشکل مواجه کرده است گفت: نشان از سیستم معیوب و مدیریت اقتصادی اشتباه در کشور ماست که باید اصلاح شود.

مرتضوی افزود: قیمت جهانی بسیاری از اجناس از ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته و جنگ اوکراین باعث شده امنیت غذایی جهان به مخاطره افتد.

علاوه بر آن دولت سیزدهم میلیاردها تومان بدهی را از دولت قبل به ارث برده است، که بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: روزانه بیش از بر ۱۵ هزار لیتر سوخت از کشور به کشورهای عربی قاچاق می‌شود و لذا تدبیر دولت آن است که یارانه باید به صورت مستتقیم به مردم داده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی

    با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی.
    البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد – در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد.
    برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.