کد مطلب: ۴۰۰۵۸۰

عملکرد بازار در هفته پایانی شهریور ماه سال ۱۳۹۸

بورس در هفته پایانی شهریور ناکام ماند / از رکوردزنی تا سقوط شاخص در هفته‌ای پر تنش

بورس در هفته پایانی شهریور ناکام ماند / از رکوردزنی تا سقوط شاخص در هفته‌ای پر تنش

بازار سهام در هفته پایانی شهریور ماه سال جاری با افت قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از پنج هزار واحد کاهش یافت و در کانال 294 هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در هفته پایانی شهریور ماه سال جاری با افت گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از پنج هزار واحد کاهش یافت و در کانال 294 هزار واحدی قرار گرفت.

7455

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران روز شنبه رکورد بزرگی را به ثبت رساند.

بازار سهام در اولین روز کاری این هفته، در دقایق ابتدایی شروع معاملات توانست با رشد چشمگیری به سرعت از کانال ۳۰۰ و ۳۰۱ هزار واحدی عبور و یکی دیگر از سطح‌های مقاومتی شاخص را رد کند.

خبر برکناری جان بولتون که از هفته گذشته به بهبود روند معاملات کمک کرده بود، در این روز نیز توانست فضای مثبتی را بر بازار حاکم کند. بهترین معاملات در گروه‌ خودرویی صورت گرفت. در گروه فلزات اساسی، بانکی و پالایشی و بعضی از شرکت‌های پتروشیمی هم جو عمومی معاملات مثبت بود.

برترین گروه‌‌های صنعتی در بازار، گروه بانکی و خودرویی بودند که ارزش معاملات آنها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. گروه خودرو و قطعات با بیشترین توجهات از سوی سهامداران همراه شدند، به طوری که اکثر نمادهای این گروه در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند و موجی از تقاضا در کلیت روند معاملاتی این گروه شکل گرفته بود.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۵۱ درصدی، بیش از ۴۵۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران روز یکشنبه بالاخره ریزش کرد.

بازار سهام که از ۱۱ شهریور ماه روند صعودی به خود گرفته و روز قبل توانسته بود برای اولین بار در سطح ۳۰۴ هزار واحدی قرار بگیرد، روز یکشنبه با افت شاخص مواجه شد اما همچنان در کانال ۳۰۰ هزار واحدی باقی مانده است.

برترین گروه‌‌های صنعتی در بازار بازهم گروه بانکی و خودرویی بودند که ارزش معاملات آنها به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان رسید. گروه خودرو و قطعات نیز با بیشترین توجهات از سوی سهامداران همراه شدند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۰٫۶۸ درصدی، بیش از ۲۰۰۰ واحد کاهش یافت و در کانال ۳۰۲ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران به مدار صعودی بازگشت.

بازار سهام که پس از رشدهای پی‌در‌پی روز گذشته به یکباره با ریزش شاخص مواجه شده بود، روز دوشنبه به لطف افزایش قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت.

در اولین روز از معاملات هفتگی قیمت نفت خام برنت با ۱۱٫۷ درصد رشد به ۶۷٫۲۸ دلار رسید. این در حالی است که در ساعات ابتدایی معاملات، رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرد و با قیمت ۷۱٫۹۵ دلار نیز معامله شد.

با توجه به رشد خیره‌کننده قیمت نفت، روز دوشنبه شاهد تزریق نقدینگی به صنایع پالایشی، نفتی و پتروشیمی بودیم.

افزایش قیمت نفت باعث بهبود معاملات سهام شرکت‌های شیمیایی شد، به طوری که اکثر نمادهای این گروه همسو با روند صعودی حاکم بر بازار، سبز پوش دنبال شدند.

برترین گروه‌‌های صنعتی در بازار بازهم گروه بانکی و خودرویی بودند که ارزش معاملات آنها به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۱۶ درصدی، بیش از ۳۵۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران در چهارمین روز معاملاتی خود شاهد عقب‌نشینی شاخص کل بود.

بازار سهام که روز گذشته تحت‌تاثیر افزایش قیمت نفت روند صعودی به خود گرفته بود، روز سه‌شنبه با یک عقبگرد، افت شاخص را به نمایش گذاشت.

در بازار روز سه‌شنبه شاهد بهبود معاملات در اکثر نمادهای گروه فلزات اساسی بودیم، به طوری اکثر نمادهای این گروه در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

برترین گروه‌‌ صنعتی در بازار بازهم گروه بانکی بود که ارزش معاملات آنها به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۱٫۲۵ درصدی، بیش از ۳۸۰۰ واحد کاهش یافت و در کانال ۳۰۲ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود سهامداران را شوکه کرد.

بازار سهام که از روز گذشته روند نزولی به خود گرفته بود، چهارشنبه پا را فراتر گذاشت و کانال ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد.

به نظر می‌رسد بازار سهام طی روزهای اخیر به دلیل حواشی‌ سیاسی و همچنین تسویه حساب اعتباری‌ها با رفتار هیجانی سهامداران مواجه شده است.

بازار در روز چهارشنبه با فشار فروش سنگین آغاز شد و رفته رفته به میزان آن افزوده شد. گروه‌های خودرویی و بانکی که طی روزهای گذشته با استقبال سهامداران همراه شده بودند، در این روز شاهد صف‌های سنگین فروش و افت قیمت بودند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۲٫۶۲ درصدی، حدود هشت هزار واحد کاهش یافت و در کانال ۲۹۴ هزار واحدی قرار گرفت.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با افت 5764 واحدی معادل 1.92 درصد از 299 هزار و 930 واحد به 294 هزار و 166 واحد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.