کد مطلب: ۴۱۵۷۲۶

آخرین اوضاع اقتصاد و بازارها در گزارش تجارت‌نیوز:

افزایش قیمت دلار و طلا ادامه یافت / وعده ارزانی ارز و پیش‌بینی گرانی طلا / اعترافات تلخ درباره مسکن مهر

افزایش قیمت دلار و طلا ادامه یافت / وعده ارزانی ارز و پیش‌بینی گرانی طلا / اعترافات تلخ درباره مسکن مهر

امروز هم قیمت دلار و طلا روندی صعودی را پشت سر گذاشتند و شاخص بورس نیز افزایش یافت. در عین حال از مهمترین اخبار امروز اعترافات تلخ وزیر راه و شهرسازی بود که عنوان کرد زمین دولتی برای طرح مسکن ملی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با 4.7 درصد افزایش، 13 هزار و 546 تومان اعلام شده است.

این درحالیست که قیمت فروش دلار در صرافی ملی روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان ثبت شده است. این نرخ در روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان بود. مقایسه این دو رقم حاکی از رشد ۶۰۰ تومانی معادل ۴٫۶ درصد قیمت دلار صرافی ملی تنها طی یک روز است.

با این حال امروز رئیس کل بانک مرکزی گفت: شوک قیمتی بنزین و عوارضی از آن در افزایش قیمت ارز تاثیر گذاشته که به زودی نرخ آن کاهش و به ثبات می‌رسد.

عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه صبر ما زیاد است و هیجانی برخورد نخواهیم کرد، افزود: همانطور که در یکسال گذشته بازار ارز را کنترل و متناسب با ارزش ذاتی تعدیل کرده‌ایم و انشالله ثبات را بر این بازار حاکم خواهیم کرد.

همتی توضیح داد: به تدریج ثبات را به بازار ارز بازمی‌گردانیم و امیدواریم مانند گذشته به تدریج شرایط بازار ارز را کنترل و ثبات را در نرخ‌ها حاکم کنیم.

در همین حال در بازار طلا هم وضعیت مثل دلار البته همراه با نوسان کمتر همراه بود.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ آذر ماه تا ساعت ۱۵ با سه هزار و 500 تومان افزایش، 470 هزار و 300 تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۵ با 28 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 648 هزار تومان رسید.

در مورد این بازار نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: افزایش قیمت طلا تا پایان هفته متاثر از نرخ ارز خواهد بود و هر گونه نوسان در بازار ارز باعث رشد قیمت طلا خواهد شد.

اما امروز وضعیت بازار سهام چطور بود؟

شاخص کل بورس در روز دوشنبه با افزایشی ۳۲۲۴ پله‌ای در کانال ۳۳۵ هزار واحدی قرار گرفت و رکورد روز گذشته خود را نیز جابه‌جا کرد.

18 آذر

بازار سهام امروز هم روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

اعلام استان‌هایی با بیشترین بنگاه‌های مشکل‌دار ، اعلام توزیع ۱۰ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان در سال بعد، گرانی پراید، سمند، دنا و انواع پژو در بازار خودرو ۹۸/۹/18 و اعلام احتمال اجرایی‌شدن اینستکس در آینده از مهمترین اخبار امروز بودند.

در همین حال امروز دبیر انجمن انبوه‌سازان قم افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن در سال ۹۹ را پیش‌بینی کرد و گفت: ساخت مسکن‌های ملی تا سه سال آینده طول می‌کشد و تاثیری در کاهش قیمت مسکن ندارد.

این سخنان درباره مسکن ملی درحالیست که امروز وزیر راه و شهرسازی در مورد این طرح اعترافات تلخی داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح ملی مسکن در کلان شهرها با معضل روبه رو است، زیرا زمین گران است و از سوی دیگر زمین دولتی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان برای جامعه هدف- قشر متوسط به پایین- مسکن ساخت. به منظور حل این مشکل در شهر‌های جدید و شهرک‌های اطراف پیش بینی‌های لازم انجام می‌گیرد.

همچنین امروز سخنگوی دولت در رابطه با صحبت های اخیر رئیس جمهور در مورد بهره‌مندی از بستر اینترنت، اظهار کرد: بنای دولت جزیره کردن ایران در دنیا نیست.

رئیس جمهور هم امروز با تأکید بر اینکه با تحریم‌های اخیر آمریکا، خرید اجناس برای کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد گران‌تر شده است، گفت: سیستم بانکی نمی‌تواند مستقیماً کار کند و در این مسیر صرافان سهم خود را برمی‌دارند و کالاها گران‌تر می‌شود و همه ما برای بهتر شدن زندگی مردم تلاش می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.