کد مطلب: ۲۸۹۶۰۱

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

با افزایش نرخ سود، قیمت خانه تثبیت می‌شود

با افزایش نرخ سود، قیمت خانه تثبیت می‌شود

یک کارشناس بازار مسکن عنوان کرد که افزایش نرخ سپرده‌های بانکی می‌تواند به لحاظ روانی قیمت مسکن را تثبیت نگه دارد، هرچند که وضعیت فعلی خوب نیست اما اجرای این سیاست کمک شایانی را در بخش مسکن به همراه دارد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ سود بانکی چه تاثیری در قیمت مسکن خواهد گذاشت، به تجارت‌نیوز گفت: افزایش نرخ سودهای بانکی منجر به تثبیت شدن قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شود. به عقیده ما هر اقدامی که بتواند بازار اقتصاد ما را تثبیت کند، نباید تعللی در آن صورت گیرد و باید هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا نزدیک شود.

منصور غیبی افزود: بالا بردن نرخ سپرده‌های بانکی در نهایت راهکاری برای جذب سرمایه‌های سرگردان و بی‌برنامه مردم در جامعه است. چنانچه که امروز این مباحث در بخش اقتصاد کشور زمزمه می‌شود هدف افزایش رغبت مردم برای بازگشت منابع مالی در شبکه بانکی کشور است. در این بازه زمانی دولتمردان قصد دارند تا میزان نقدینگی در جامعه را جمع‌آوری کنند.

او تصریح‌ کرد: هرچقدر این نقدینگی در سطح جامعه جمع‌آوری و درست مدیریت شود، طبیعتا تمرکز برنامه‌ریزان ما در حوزه اقتصادی یعنی بخش‌های مالی و مدیریتی افزایش می‌یابد و از طرف دیگر میزان نقدینگی در دست سوداگران فروکش می‌کند.

غیبی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه با افزایش نرخ سپرده‌ها قیمت مسکن ارزان می‌شود یا خیر، گفت: به هرحال حوزه مسکن از افزایش نرخ سپرده‌ها تاثیر می‌پذیرد. ما معتقدیم با تغییر این مولفه (نرخ سود سپرده‌ها) قیمت مسکن تثبیت می‌شود و از افزون شدن التهابات امروز این حوزه جلوگیری می‌کند.

این کارشناس بخش مسکن عنوان‌ کرد: تا زمانی که در جامعه ما نقدینگی سرگردان در دست مردم و بدون برنامه وجود داشته باشد هر التهابی حتی در بازارهای ارز و طلا دور از انتظار نیست. افزایش نرخ سود سپرده‌ها حتی می‌تواند در بلند مدت منجر به تثبیت نرخ ارز و سکه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من که خانه دار هستم هم اینو میدونستم اگه سود بیاد پایین مردم پولشونو میارن بیرون از بانکها اینا الان فهمیدن واقعا که این اقتصادانها کجا درس خوندن

  • ناشناس

    يعني باز مردم فريب سود را ميخورن و سرمايه شون را نابود ميكنن همين سخنان نشانگر تورومي بزرگ است كه دولت ميخواهد نقدينگي را جمع اوري كند و اين خود جلو توروم را نخواهد گرفت فقط سرمايه مردم را نابود ميكنه علاج درد نيست

  • ناشناس

    دولت […]پارسال نقدینگی را رها ساخت تا قیمت همه چیز بالا برود.
    حالا مثلا اشتباه را جبران میکند[…]

  • ناشناس

    […] جمع کردن سرمایه های مردم در بانکها غیراز رکود هیچ نتیحه ای ندارد و در اخر هم به انفجار قیمتها ختم میشود که امروزه شاهدش هستیم بخش خصوصی را از کار میاندازد و مشکلات را به نسل اینده وامیگذاردو انجام همچینین کارها در سالهای گذشته نتیجه امروز است که کارشناس […]را نگران کرده […] و حتی از اعمال چنین کارها در سالهای گذشته نیز عبرت نگیرد ایشان کارشناس مسکن نیستند کارشناس بانگ هستند اگر کارشناس مسکن بودند تلاش میکرد این بخش رونق بگیرد نه راهکاری که باعث رکود این بخش شودضمنا بانکها در چندین سال گذشته غیر اینکه نتوانستند این سرمایه ها درست مدیریت کنند بلکه ان را وسیله ای کردندبرای رانت و پارتی بازی و رشوه گیری ورباخواری

  • ناشناس

    ظرف شش ماه قیمت مسکن بیش از 2 برابر شده !!
    حالا برگردند به سال قبل؟؟؟!!!!
    [..]داشتند بی حساب و کتاب سود بانکی را پایین آوردند؟؟؟!!!
    یعنی یه ذره عقل تو کار اینها نباید باشه؟؟؟؟!!!!
    همون سال پیش قابل پیش بینی بود که با پایین آوردن نرخ سود بانکی دولت به افزایش قیمت مسکن ، سکه و ارز و … چراغ سبز نشان داده!!
    […]