کد مطلب: ۲۸۶۹۹۴

استاندار مازندران:

اقتصاد دریا محور مهم توسعه مازندران است

اقتصاد دریا محور مهم توسعه مازندران است

استاندار مازندران با اشاره به واقع شدن استان در حاشیه دریای خزر، اقتصاد دریا محور را اصلی مهم دانست و بر لزوم رفع موانع صادراتی در این مسیر تاکید کرد.

محمد اسلامی شامگاه شنبه در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان طیور شرق مازندران در کشتارگاه گلوگاه افزود: توسعه دریایی و رشد و ترقی صادرات در این بخش با توجه به همجواری دریایی با کشورهای حاشیه خزر و صادرات در این بخش می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک کند .

به گزارش تجارت‌نیوز، اسلامی افزود: ذائقه بازار باید مورد توجه باشد و بدانیم اقتصاد پایدار در گرو بازار پایدار است؛ از اینرو تفکر اقتصادی مهم است و انطباق داده با نیازهای جامعه از مسائل مهم و قابل توجه است .

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان داشت: بازار باید رقابتی باشد و اگر بازار رقابتی وجود نداشته باشد؛ تولید کننده نیستیم .

اسلامی گفت: اینکه دولت باید تسهیل‌گری در بخش تولید داشته باشد مسئله مهم و مورد قبول بوده اما نکته مهم تولیدکننده است که باید تلاش کند تا توانمندی‌های لازمه به منصه ظهور برسد .

این مسئول خاطر نشان کرد: درک شرایط واقعی کشور مهم است و باید مطالبه گری کرد اما در این بخش نباید طوری باشد که دولت بدهکار شود .

وی افزود: اکنون در وضعیت اقتصادی دچار تلاطم شده‌ایم و همچنان که در تهاجم خاک دفاع کردیم؛ اکنون هم باید در جنگ و تهاجم به پول ملی و ارزش ملی، ایستادگی کرده و ارزش پول ملی را حفظ کنیم .

استاندار مازندران گفت: ناتوان کردن و صفر کردن ریال از مهمترین تلاش‌های دشمن است که باید با افزایش بهره وری، زدودن فعالیت‌های غیر ضرور و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، قدرت پایداری خود را در جهت رشد اقتصادی حفظ کنیم .

اسلامی افزود: کشورمان اکنون با توجه به همه تهاجمات اقتصادی دشمن، از اقتصاد قدرتمند برخوردار است و تراز مثبت داریم و بدهی خارجی و وابستگی به خارج نداریم و این از موارد مهم و قابل توجه در اقتصاد کشورمان است .

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.