خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۵۷۹۴

امروز در بازار سکه و طلا چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۱۷

امروز در بازار سکه و طلا چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز 98/12/17

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی در روز جمعه، افزایش یافت که بر این اساس قیمت نیم‌سکه به 3 میلیون و 10 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از افزایش بیش از دو درصدی در روز پنجشنبه، در معاملات روز جمعه ثابت بود اما با ادامه نگرانی‌ها نسبت به تداوم شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی، در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی خود در چهار سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۶۷۲ دلار و ۸۰ سنت بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود دو درصد صعود کرد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶۷۱ دلار رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: در نتیجه وخامت تصویر اقتصاد کلان مدام شاهد خروج سرمایه از بازارهای سهام و ورود آنها به بازار طلا هستیم و این روند برای مدتی همچنان ادامه خواهد داشت. شیوع بیماری کووید ۱۹ در نقاط مختلف جهان و افزایش انتظارات بازار برای کاهش نرخهای بهره از سوی بانک‌های مرکزی از بالا ماندن قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

این فلز ارزشمند از ابتدای هفته جاری تاکنون ۵.۳ درصد رشد قیمت داشته است زیرا سرمایه گذاران متقاضی خرید دارایی‌های امن بوده‌اند و بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه در اقدام اضطراری نرخ‌های بهره را ۵۰ واحد کاهش داد.

بازارهای سهام آسیا افت وال استریت رو دنبال کرده و کاهش پیدا کردند در حالی که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به رکورد پایینی سقوط کرد و ارزش دلار در برابر رقیبانش را به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر رساند.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۹۶ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان وجود دارد و تاکنون بیش از ۳۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. چین که خاستگاه این ویروس بوده است، روز پنج شنبه از ۱۴۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

این اپیدمی باعث شده است بسیاری از شهرها و کشورها موقتا فعالیت‌های صنعتی خود را تعطیل کنند و محدودیت‌های سفر به بخش خدمات آسیب زده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد کاهش، به ۲۴۸۶ دلار و ۴۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۸۵۸ دلار و ۶۱ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷ دلار و ۴۳ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 17 اسفند ساعت 19 با 1 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 14,996 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 15 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 17 اسفند ساعت 19 با 4 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 16,499 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 16 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 400 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 920 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 6 میلیون و یک هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 603 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 3 میلیون و 10 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 770 هزار تومان و 970 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واااااااای میخان با این کارهاشون طلا را بکجا برسونن الاهی به زودی کرونا را بگیره هرکس باعث این گرانی میشود

  • کارشناس

    طلا به زودی گرمی 700 را خواهد زد.

    • ناشناس

      خدا از کمکتون بزنه انشاالاه

    • ناشناس

      واقعا

  • ناشناس

    باسلام به تمامی عزیزان
    خواستم ی هشدار به تمامی آن دسته از عزیزان بدم .که حواستان باشد.
    درسته که ی ویروس جدید کشف شده و همگی روتو دام انداخته .وبعضی از گروها ی صنعتی متوقف شده.
    وروی سکه وارز وطلا.روی آوردن.
    هشدار.
    به محض کشف واکسن.ویا احتمال ازبین رفتن ویروس.
    سیر ریزش وکاهش نرخ طلا وارز.(والباقی ماجرا)
    خلاصه مطلب روگفتم.
    آنهایی که نکته رو گرفتند پس حواسها جمع باشد
    دل خوش نبنید.

    • ناشناس

      سلام من مقداری طلا دارم و دو ماه بعد از عید پول لازم دارم به نظر شما الان بفروشم یا بعد از عید ضرب کنم ممکنه بعد از عید ارزان بشه؟

    • soritoxin

      این فرمایشات شما شامل‌حال کشور ما نمیشه.چه با ویروس‌ چه بدون ویروس.همانطور ک دیروز سکه، طلا دیروز در دنیا ثابت بود ولی ایران افزایش قیمت داشت…و اینکه ساخت واکسن ک دست مردم در مرحله استفاده بخاد برسه حداقلش نه ماه تا یک سال طول میکشه

  • ناشناس

    اینا طلا تا چقدر میرود

    • رز

      ۹۰۰تومان میرسد تا سال ۹۹

    • soritoxin

      هفته بعدی الی ده روز آینده به نقطه جدیدی میرسه برای شروع عدد 7نمایان میشود

  • ناشناس

    اگردولت بتواندطرحی پیاده کند که مردم‌راازخریدسکه وخودرو منصرف کندکه‌ مردم پولشان راببرندبه سمت سرمایه‌گذاری دیگری قیمت خودرو وقیمت سکه کاهش پیدامیکند علت گرانی هجوم مردم‌ به این سمت ازبازاربوده که‌قیمت هیجانی رابه وجودآورده‌ فقط فقط نخریدن عامل ارزونیست

  • ناشناس

    متاسفانه جمله ” ارحم ترحم ” در جامعه كمرنگ شده است و آنهایی باعث التهاب وگرانی اجناس درجامعه‌ میشوند بایدمجازات شوند هرمقامی میخواهد داشته باشند هرکس درهرپست ومنصبی است‌باید‌وظایفش رادرست انجام دهد وهیچ کس دیگری‌‌ رابه خاطرمال دنیافریب ندهد

  • ناشناس

    کروناباعث بی رونقی در(بازارداخلی) کشورشده مردم ازترس کروناازخانه هایشان بیرون نمی ایندوخریدی انجام نمیدهنددرصورت مهارنکردن ویروس ناشناخته کرونادرمدت طولانی باعث شکستن قیمت هادرتمای سطوح‌ حتی بلیط های مسافرتی میشود

  • بهزاد

    ساسه الی چهارماه دیگه گرمی 1تومن میشه

  • ناشناس

    من 70تومن سکه وطلا خریدم وامی گرفتم هیچی نمیشدنه مسکن نه چیزدیگه ای میخوام کارشناس محترم بگه تاکی نگه دارم

  • حامد

    آیادرسته دولت قیمت سکه روکنترل میکنه