کد مطلب: ۳۹۸۴۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم شهریور ماه / بازدهی همه بازارها مثبت شد / بورس همچنان روی ریل صعودی

آنالیز بازارها در هفته دوم شهریور ماه / بازدهی همه بازارها مثبت شد / بورس همچنان روی ریل صعودی

پس از گذشت چند هفته متولی، این بار همه بازارها توانستند در هفته دوم شهریور ماه بازدهی مثبت داشته باشند، بورس با بازدهی بیش از چهار درصدی همچنان جلوتر از دیگر از بازارها و سکه عقب‌تر ایستاد.

هفته دوم شهریور ماه پرصدا و سر دنبال شد، به نظر می‌رسد اخبار حواشی اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی در خصوص گفتگو توانست تاثیر قابل توجهی روی رفتارهای بازار بگذارد و جریان بازدهی بازارها روند دیگری را دنبال کند.

تجارت‌نیوز این هفته بازارها را با توجه به سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی اینگونه پیش‌بینی کرده بود که بازارهای سهام، طلا و ارز در هفته جاری نیز چشم‌اندازی مشابه هفته گذشته دارند و احتمالا برای سومین بار پی در پی روند هفتگی بورس مثبت و طلا و ارز منفی شود. مگر اینکه روند اخبار سیاسی ناگهان دچار تغییر فاحشی شود.

تمام بازارها در هفته‌ای که به اتمام رسید دارای رشد بودند، اما در این بین بورس بیشترین و سکه کمترین رشد را تجربه کردند.
بنابر داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس در پایان هفته دوم شهریور ماه بیش از 11 هزار واحد رشد داشته است و در فاصله‌اش تا سطح 300 هزار واحدی کم شده است.

این شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه ششم شهریور ماه روی 278 هزار واحدی قرار داشت، اما در پایان روز 13 شهریور ماه به سطح بیش از 290 هزار واحدی رسید، بازدهی 4.1 درصدی را از آن خود کرد و در جدول بازدهی‌ها بالاتر از طلا و ارز جای گرفت.

دلار با رشد 1.7 درصدی در هفته‌ای که گذشت در رده دوم بازدهی هفتگی قرار گرفت.

آخرین نرخ صرافی ملی برای دلار پایان هفته اول شهریور ماه 11 هزار و 200 تومان بود، اما در هفته دوم 200 تومان به ارزش این ارز افزوده شد و در پایان روز 14 شهریور ماه روی نرخ 11 هزار و 400 تومان ماند.

بازار فلزات طلایی نیز از رقابت ثبت بازدهی مثبت جا نماندند و در هفته دوم شهریور ماه طلا و سکه به ترتیب رشد 1.2 و 0.7 درصدی به ثبت رساندند.

هر گرم طلای 18 عیار در پایان روز هفتم شهریور ماه روی نرخ 409 هزار تومان معامله شد، اما این فلز ارزشمند با رشد قیمت پنج هزار تومانی به 414 هزار تومان رسید.

سکه نیز در این هفته 31 هزار تومان افزایش قیمت داشت، به نحوی که از رقم چهار میلیون و 87 هزار تومان پایان هفته اول به رقم چهار میلیون و 118 هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.