کد مطلب: ۴۶۰۵۸۰

بازار طلا و سکه در اولین روز هفته چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۱۴

بازار طلا و سکه در اولین روز هفته چگونه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۱۴

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید کانال ۹ میلیونی را هم پشت سر گذاشت و به ده میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و چین، تاحدی از نگرانی در مورد افزایش شمار مبتلایان به کرونا را کاهش داده است، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی اندکی کاهش یافت.

به گزارش فارس، هر اونس طلا با ۳٫۳۳ دلار کاهش ۱۷۷۲٫۰۵ دلار فروخته شد.

شیائو فو، تحلیلگر بانک بین المللی چین گفت: «سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی و بی ثباتی ناشی از شیوع موج دوم کرونا، قیمت طلا را ثابت نگه داشته است.»

وی افزود: علی‌رغم گزارش مثبت فرصت های شغلی آمریکا، آمارهای بیشتری برای اینکه نشان دهد جای پای اقتصاد محکم است، وجود دارد.

فو ادامه داد: طلا در بازه محدودی در نوسان است اما همچنان بالای ۱۷۵۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود.

ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان افزایش یافته و بیش از ۱۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند و در عین حال، آمریکا رکورد ابتلای روزانه را در اختیار گرفته است.

جفر هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «ملاحظات ژئوپلیتیکی نیز قابل توجه است. با توجه به تعطیلات در آمریکا و تعطیلات آخر هفته، مقداری خرید طلا مشهود است.»

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۸ با ۱۹۳۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۰،۸۹۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۸ با ۲۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۳،۳۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۳ هزار تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۲۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون تومان بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پانی

    سلام من بخاطر بدهکاری از کسی سکه قرض کردم توروخدا یکی بیاد بگه ممکن طلا از این گرونتر بشه؟

    • ناشناس

      اره هنوز اولشه

  • درمانده

    بالاترمیره ولی پایین نهههههه