کد مطلب: ۴۷۷۹۸۲

سیگنال مهم بانک مرکزی به بورس / آزادسازی در عرضه ارز از امروز

سیگنال مهم بانک مرکزی به بورس / آزادسازی در عرضه ارز از امروز

روز گذشته خبر مهمی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که احتمالا بر روند چند گروه از نمادهای بازار سهام اثر مثبت بگذارد. از نگاه خیلی از کارشناسان تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی سیگنال مثبتی برای بازار سهام محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته خبر مهمی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که احتمالا بر روند چند گروه از نمادهای بازار سهام اثر مثبت بگذارد. از نگاه خیلی از کارشناسان تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی سیگنال مثبتی برای بازار سهام محسوب می‌شود.

با تصمیم جدید بانک مرکزی محدودیت عرضه ارز پتروشیمی‌ها، فولادی و معدنی‌ها که به صادرکنندگان بزرگ معروف هستند برداشته شد. پیش‌ازاین این صادرکنندگان ملزم به فروش ارز از کانال صرافی‌های بانکی بودند و حق فروش ارز به صرافی‌های تضامنی را نداشتند.

آن طور که روز گذشته اعلام شده، بانک مرکزی محدودیت فروش ارز صادرکنندگان در نیما را حذف کرده است. پیش‌ از این صادرکنندگان فقط مجاز بودند ارز خود را صرفاً به صرافی‌های بانکی بفروشند اما از امروز، پنجشنبه این محدودیت حذف خواهد شد و آنها نیز مانند سایر صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات را به صرافی‌های غیربانکی نیز واگذار کنند.

آن طور که اقتصادنیوز گزارش داده، با این حساب حلقه خریدوفروش ارز در نیما کمتر شد زیرا در رویه قبلی صرافی بانک‌های ارز خریداری‌شده را به بانک‌ها و بانک مرکزی می‌فروختند و تخصیص ارز به واردات از کانال بانک‌های انجام می‌شد اما با تصمیم امروز صرافی‌های تضامنی نیز می‌توانند تأمین نیازهای وارداتی از کانال ارز پتروشیمی‌ها را انجام دهند.

آخرین اخبار درباره بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ممنون روحانی خداوندانند شد

  • ناشناس

    خدا کنه بازار هفته اینده هم روند صعودی داشته بتشه خیلی از خانواده ها هستن ک سرمایه زندگیشون تو بورسه بخدا داغون شدیم داغون…

  • ناشناس

    بااین وضع دلار به تعادل میرسد .بورس جزاب صعودی

  • ناشناس

    شک نکنید که شنبه و یکشنبه قرمزی در بورس و اقتصاد داریم……کاش دولت دست از سر بورس و مردم برداره و همه چیز به مردم واگذار میشد..کاش مردم کمی فهمیده میشدن که خریدن کالا با هر قیمتی خوب نیست…کاش تحریم گرانی و گرانفروشی و تحریم دولت و تحریم آقازاده ها و تحریم دزدی و اختلاس رو یاد میگرفتیم…..کاش..کاش..کاش…فقط کمی به خودمون و آینده و زندگیمون که شده راز بقا فکر میکردیم….

  • ناشناس

    اینجا ، چه کشمکش بین ارزی ها و بورسی هاست.

  • ناشناس

    تا زمانی که نتوانیم نفت بفروشیم ودلاروارد کشورکنیم هیچ گشایشی حاصل نخواهد شد این تصمیمات مثل استامینوفن کدئین برای کسی که یکی از اعضای بدنش شکسته باشد موقتی وکوتاه مدت و یاحتی بدون تاثیر .فعلا هدف جلب اعتماد مردم برای خرید پالایشی یکم هست و تمام.

  • ناشناس

    وقتی عرضه زیاد بشه تقاضا کم میشه و وقتی تقاضا کم بشه قیمت کاهش پیدا میکنه این یک قانون کلی در اقتصاد است.
    دولت تدبیر هم برای مرتفع کردن کسری بودجه و مشکلات ناشی از بی کفایتی و بی تدبیری خود، همیشه تدابیری می اندیشد نه برای رفع مشکلات مردم!!

  • رضا کلید ساز

    اقتصاد ایران آورده آقای روحانی جمع کن بکارت بیاد

  • ناشناس

    فقط میگیم
    ما را به خیر شما امید نیست شر نرسانید ،

  • Pazeshgar

    تا وقتی چند نرخی ارز وجود دارد رانت وجود خواهد داشت