خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۰۴۱۳

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

بورس بر قیمت مسکن چه تاثیری دارد؟

بورس بر قیمت مسکن چه تاثیری دارد؟

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: چنانچه طی یک بازه زمانی شاخص سهام مثبت و طی بازه زمانی دیگری شاخص روند منفی داشته باشد این موضوع در کاهش یا افزایش قیمت مسکن اثر ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که بازار سهام در دو روز اول هفته سیر نزولی چشم‌گیری را تجربه کرد همانطور که پیش‌بینی شده بود امروز شاخص کل بازار سهام در نوبت دوم معاملات سیر نزولی را از سر گذراند و مثبت شد. آیا نوسان در بازار سهام تاثیری در ارزان یا گران شدن قیمت مسکن دارد؟

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که شاخص بورس چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد ؟ به تجارت‌نیوز گفت: مسکن یک بازار مقاومی است. معتقدیم چنانچه اتفاق‌هایی از جمله سقوط هواپیما، جنبش سیاسی یا تغییر رئیس جمهور یک کشور رخ دهد، ممکن است قیمت طلا ، ارز و شاخص بورس دچار نوسان شود اما این نوع اتفاق‌ها در کوتاه‌مدت در بازار مسکن چندان اثرگذار نیست.

حسام عقبائی افزود: در بازار سهام هر نوع اتفاق سیاسی و اقتصادی شاخص‌ها را دچار نوسان می‌کند و این موضوع طبیعی است. بنابراین چنانچه طی یک بازه زمانی شاخص سهام مثبت و طی بازه زمانی دیگری شاخص روند منفی داشته باشد این موضوع در کاهش یا افزایش قیمت مسکن اثر ندارد.

او با اشاره به روند خرید ملک‌های کلنگی توسط مردم اظهار کرد: براساس آخرین آمار متوسط قیمت زمین در شهر تهران از مرز 25 میلیون تومان عبور کرده است. خرید ملک‌های کلنگی به دلیل اینکه قیمت زمین در شهرهای بزرگ بالا رفته کاهش یافته است. دلیل این موضوع هم این است که خریداران برای خرید زمین باید سرمایه‌های هنگفت داشته باشند. در شرایط فعلی سازندگان تمایل دارند به جای خرید ملک‌های کلنگی در ساخت و ساز این خانه‌ها مشارکت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه تفسیر مضخرفی واقعا این چطور میگه قیمت سهام ربطی به قیمت مسکن نداره.‌‌وقتی سهام یک کارخونه بالا میره زمین و ملک کارخونه هم جزو سهام هست و وقتی زمین و ملکش بالا میره پس ملک و زمینهای دیگر هم بالا میره .‌‌اتفاقا دقیقا قیمت سهام و قیمت مسکن باهم بالا و پایین میره

  • بیسواد

    جالبه که وقتی شاخص بورس رو به افزایش بود قیمت مسکن هم افزایش پیدا کرد و توجیه این بود که وقتی بازارهای موازی رشد دارند مسکن هم باید افزایش قیمت داشته باشد. حالا که شاخص بورس منفی شد منطقشان می گوید که نه نباید اینطور باشد و ارزان نمی شود.

  • ناشناس

    بگو ملک کاری به چیزی نداره دلار 1000 تومان هم بشه ملک سرش میندازه میره بالا چون منطق نداره تا دیروز میفتن بالا رفتن سهام باعث بالار فتن ملک میشه و لی پایین اومدن سهام ربطی به پایین اومدن ملک نداره شما درست میگی برا همونه ملک شده خدا برابر چون با هر بازاری بالا میره از دلار و سکه و خودرو و سهام ملک در تمام بازار ها شریک قافله است و جالبه هر بار برای قیمتهاش بهانه های من داروری از یجا پیدا میکنه که با عقل هیچ اختر شناسی جز سود جویی های خودشان جور در نمیاد و گفتنشم هیچ فایده ایی نداره در اخر میشه گفت کی به کیه

  • ناشناس

    شریف تر و با وجدان تر و خدا ترس تر و باانصاف تر و در یک کلام دوست داشتنی تر از قشر بنگاه داران عزیز مگر داریم؟؟!!