خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۶۸۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال «غاذر» / سهام شرکت پیاذر به اهداف خود می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال «غاذر» / سهام شرکت پیاذر به اهداف خود می‌رسد؟

بررسی چارت قیمتی سهام شرکت کشت و صنعت پیاذر نشان می‌دهد که غاذر در حال حاضر برای تاچ کردن اهداف خود راه سختی را پیش رو دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهام شرکت کشت و صنعت پیاذر در آذرماه سال 83 با قیمت 286 تومان برای اولین بار در بورس تهران عرضه شد. هم‌اکنون سهام این شرکت با ارزش بازاری 839 میلیارد تومان در بازار دوم بورس معامله می‌شود.

گفتنی است شرکت در سال 1348 و در اواخر مهر همین سال به ثبت و سه سال پس از آن به بهره‌برداری رسیده بود. موضوع اصلی فعالیت شرکت شامل ایجاد خط تولید خشک کنی انواع محصولات کشاورزی، تولید پودر محصولات غذایی و کشاورزی است. به طور کلی غاذر در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی فعالیت دارد.

اهداف پیش روی غاذر

بررسی چارت قیمتی سهام غاذر نشان می‌دهد این نماد در حال حاضر راه دشواری را برای تاچ کردن اهداف خود پیش رو دارد؛ چرا که مقاومت‌های استاتیکی و داینامیکی سهم از اعتبار و قدرت بالایی برخوردار بوده و غاذر برای شکست آن‌ها، نیازمند بالا رفتن فشار تقاضا و افزایش ارزش معاملات است.

تحلیل تکنیکال غاذر

همان‌طور که در چارت غاذر مشاهده می‌شود، سهم از اواسط بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد سال ۱۴۰۱ توانسته است یک لگ صعودی قدرتمند را تشکیل دهد و سود حدود ۱۷۰ درصدی نصیب هولدرهای خود کند. با این حال اما سهم با رسیدن به محدوده ۷۰۰۰ تومان، رفته رفته با افزایش عرضه روبه‌رو شده و نتوانسته است بیش از آن پیش برود.

به طوری که سهم در این محدوده با تشکیل یک الگوی دبل‌تاپ و سپس شکست سطح ۵۳۰۰ تومان، حدود ۵۵ درصد ریزش کرده و این روند تا اواسط مهر سال گذشته به طول انجامیده است.

سرانجام غاذر توانسته است در هفدهم مهر ۱۴۰۱ با واکنش به ساپورت‌لاین ۳۱۱۹ به افت قیمت خود پایان دهد و رالی صعودی جدید خود را شروع کند. از این رو قیمت سهم توانسته است با پیروی از حمایت داینامیک خود تا سطح ۵۳۰۰ تومان افزایش یابد.

گفتنی است غاذر برای ادامه صعود، باکس مقاومتی قدرتمندی را پیش روی خود می‌بیند که برای شکست آن علاوه بر افزایش تقاضا نیازمند حمایت ورود پول‌های درشت نیز است. همان‌طور که در چارت مشخص شده، غاذر در صورت شکست این سد محکم می‌تواند با ادامه رشد ارزش معاملاتش به تارگت‌های ۶۳۴۸ و ۶۸۹۴ تومان برسد.

رسم یک فیبوناچی اکستنشن روی آخرین لگ صعودی سهم نیز نشان می‌دهد در صورت تاچ شدن تارگت‌های شناسایی شده و همچنین عبور از آن‌ها، تراز 1.618 این ابزار در قیمت 7863 تومان دیگر تارگت احتمالی غاذر است. البته احتمالا این هدف، در گام‌های بعدی سهم میسر شود و به نوعی تارگت میان‌مدت سهم تلقی می‌شود.

ایچیموکو غاذر

اندیکاتور ایچیموکو نیز خبر از سیگنال خطرناکی برای غاذر نمی‌دهد و همان‌طور که در چارت مشخص است سهم بالای ابر ایچیموکو در حال نوسان است. تنکنسن و کیجنسن نیز در حالت خطرناکی برای سهم قرار نگرفته‌اند و می‌شود گفت تنها بن‌بست مسیر غاذر باکس قرمز چارت (1) است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.