کد مطلب: ۶۹۲۲۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند هفتگی بورس / رشد بی‌جان شاخص کل بورس

تحلیل روند هفتگی بورس / رشد بی‌جان شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در معاملات آخرین هفته مرداد ماه توانست رشد ناچیزی ثبت کند و کمی از روند رکودی خارج شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی رسید و رشد کمتر ۰٫۲۱ درصدی را ثبت کرد. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز رشد ۲٫۴۳ را ثبت کرد و شاخص کل فرابورس افت ۰٫۵۵ درصدی را تجربه کرد.

این هفته ورود پول حقیقی به بازار سرمایه نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافت و در مجموع به ۴۲۰ میلیارد تومان رسید. اولین روز هفته به واسطه برجام ورود ۱۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شد. اما پس از خروج نقدینگی از بورس قوت گرفت و به همین ترتیب روز یکشبنه ۲۱۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۶۱ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۷۵ میلیارد خروج نقدینگی رخ داد.

ارزش معاملات بورس چقدر شد؟

همچنین ارزش معاملات بورس نیز نسبت به هفته اخیر تکان خورد. در اولین روز کاری هفته ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳ هزار ۴۸۹ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان بود. در نهایت ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها ۱۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان ثبت شد.(باشکاه‌خبرنگاران)

مهم‌ترین اتفاق این هفته

جمهوری اسلامی ایران در دقایق پایانی روز ۲۴ مرداد ماه پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را ارسال کرد. این پاسخ در شرایطی داده شد که کماکان اطلاعات دقیق و موثقی از محتوای آن در اختیار رسانه‌های رسمی کشور قرار نگرفته است.

اخبار اخیر حاکی از بالا رفتن شانس احیای برجام است. توافقی که می تواند تا حد بسیار زیادی هزینه های تولید را کاهش دهد و طبیعتا بازار سهام نیز از این اتفاق منتفع خواهد شد. علاوه بر این موضوع، بحث جذب سرمایه خارجی در صورت احیای برجام مطرح است که می‌تواند به معنای افزایش ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس باشد. از طرفی هزینه‌های خرید مواد اولیه نیز به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و مراودات بانکی شرکت‌ها نیز تسهیل خواهد شد.

از سوی دیگر این در هفته عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد و وزیر اقتصاد در بورس کالا گفت که تالار املاک و مستغلات در ماه‌های آینده راه اندازی می‌شود تا ضمن کاهش رانت زمینه را برای نوع دیگری از تعاملات اقتصادی ایجاد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی جاوید

    یعنی بعد از فاجعه‌ی شاخص دو میلیونی هنوز کسی هم تو بورس هست؟