کد مطلب: ۴۲۸۰۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید از مسکن ملی / آغاز تکمیل اطلاعات از فردا

خبر جدید از مسکن ملی / آغاز تکمیل اطلاعات از فردا

براساس جدیدترین اطلاعیه وزارت راه، تاییدشدگان مسکن ملی باید از فردا 16 بهمن ماه ثبت نام خود را در سامانه tem.mrud.ir تکمیل کنند و معترضان نیز می‌توانند دهه اول اسفند ماه اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته ارسال پیامک به تاییدشدگان مسکن ملی آغاز شده و براساس جدیدترین اطلاعیه وزارت راه‌وشهرسازی که در پایگاه خبری این وزارتخانه منتشر شده است، متقاضیان طرح اقدام ملی که پیامک دریافت کرده اند ۱۶ بهمن با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir مدارک خود را تکمیل و ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

همچنین کسانی که پیامک تایید ثبت نام را دریافت نکرده‌اند و معترض هستند از روز اول تا روز دهم اسفند ماه با مراجعه به سامانه مذکور از چگونگی پیگیری اعتراض کسب اطلاع کنند.

ثبت نام این طرح از میانه آبان ماه آغاز شد و در روز دوم دی ماه به پایان رسید. براساس اظهارت پیشین مسئولان وزارت راه، در این طرح قرار است 400 هزار واحد مسکن ساخته شود اما جامعه هدف این طرح طبقه ضعیف مردم نیستند.

براساس اظهارات محمود محمودزاده، معاون وزیر راه ، بیش از ۲۴۰ هزار واحد در شهرهای مختلف کشور و ۲۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ثبت نام کردند که به طور متوسط ۵۸ درصد (حدود ۱۴۰ هزار نفر) در کل کشور واجد شرایط شناخته شده‌اند.

وی در میانه آذر ماه بود گفت: اجرای طرح ملی مسکن در کلان‌شهرها با معضل روبه رو است، زیرا زمین گران است و از سوی دیگر زمین دولتی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان برای جامعه هدف -قشر متوسط به پایین- مسکن ساخت.

بر اساس قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و آيين‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات ثبت‌نام بدین شرح اعلام شده بود که متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام باید به این موارد توجه کنند.

شرط اول این است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني از تاریخ اول فرودین ۸۴ باشند. همچننی از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند. همچنین، متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهرهای جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید موردتقاضا و یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی همچون چک برگشتی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شروطی است که متقاضیان باید حائز آن باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.