کد مطلب: ۳۳۳۹۷۴

برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای تک نرخی شدن ارز

برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای تک نرخی شدن ارز

در چهارمین نشست رئیس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان با اشاره به اقدامات موثر اخیر بانک مرکزی مسائل مهمی از جمله برنامه‌ریزی برای تک نرخی شدن نرخ ارز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز شروع به کار خود در این سمت، مشورت و همفکری با کارشناسان اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و تا به حال چهار نشست با هدف بررسی مسائل مهم و مشکلات کشور با اقتصاددانان برگزار کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، چهارمین نشست رییس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان به منظور هم‌فکری درباره مسائل مرتبط با بانک مرکزی و اقتصاد کشور امروز سه‌شنبه بیستم آذر ماه سال 1397 برگزار شد.

همتی در این جلسه با اشاره اقدامات مهم بانک مرکزی در چهار ماه گذشته، کاهش قیمت ارز را دستاورد مهمی خواند و عنوان کرد با عرضه ارز بیشتر به چرخه اقتصادی سعی بر این است واردات مورد نیاز تولید کشور با نرخ‌های پایین‌تر ارز تأمین شود.

همتی در این نشست حذف دلار از تبادلات تجاری ایران با چند کشور را روزنه نویدبخشی در دوران تحریم عنوان کرد و گفت: عملا بین ایران و برخی از کشورها پیمان پولی دو جانبه ایجاد شده و در آینده این موضوع تقویت می‌شود.

رييس كل بانك مركزی مداخله بانک مرکزی در بازار ارز را هدفمند و هوشمندانه اعلام کرد.

از سوی دیگر اقتصاددانان حاضر در این نشست با موثر خواندن اقدامات اخیر بانک مرکزی ادامه این روند و اقدامات تکمیلی را در جهت شفافیت بیشتر و کاهش بیشتر نرخ ارز خواستار شدند.

دیگر مسائل مهم مورد بررسی اقتصاددانان با رئیس کل بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و واگذاری بنگاه‌های اقتصادی آن‌ها، تک نرخی شدن نرخ ارز، جلوگیری از ایجاد کسری بودجه در سال آینده و تعامل بیشتر با صادر کنندگان برای آوردن ارز آن‌ها به چرخه اقتصادی بود.

همچنین در بین مسائل مطرح شده از سوی اقصاددانان، موضوع اهمیت برآورد درست درآمد ناشی از صادرات نفت در لایحه بودجه کل کشور نیز به چشم می‌خورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.