کد مطلب: ۲۷۱۲۴۳

ثبت سفارش بانک مرکزی توسط مجلس و سازمان بازرسی رصد می‌شود

ثبت سفارش بانک مرکزی توسط مجلس و سازمان بازرسی رصد می‌شود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تشکیل تیمی متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و این کمیسیون برای حضور در بانک مرکزی، وزارت صنعت و گمرک برای رصد و بررسی ثبت سفارشات خبر داد.

بهرام پارسایی درخصوص نشست کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه این نشست به درخواست برخی نمایندگان برای بررسی لیست واردات با ارز دولتی برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست مشترک، نظارت بر بانک مرکزی و شبهاتی که در ثبت سفارش ها وجود دارد، بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: از 17 سال پیش بانک مرکزی خود را از حسابرسی توسط سازمان بازرسی و دیوان محاسبات محروم کرده است و در این زمینه پرونده‌ای در کمیسیون اصل 90 باز است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: معافیت بانک مرکزی از بازرسی مغایر با شفاف‌سازی است و امروز که بحث ارز گسترش یافته است، عدم بررسی ثبت سفارش‌ها مساله مهمی است. در این زمینه مکاتباتی با وزارتخانه ها و شرکت‌ها داشتیم که متاسفانه تاکنون یا پاسخی از این مکاتبات دریافت نکردیم یا پاسخ‌ها مبهم بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت ارز مبادله‌ای توسط شرکت‌های خودروساز اظهار داشت: «اگر با ارز مبادله ای نرخ کالا افزایش پیدا کند باعث ایجاد شبهاتی در مسیر می‌شود از سوی دیگر مگر صادرکننده عقل خود را از دست داده است که ارز 8 هزار تومانی خود را 4200 تومان به بانک مرکزی بفروشد».

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: براساس شبهاتی که در ثبت سفارش ها وجود دارد، کمیسیون اصل 90 تصمیم گرفته است تیمی در بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مرتبط با ثبت سفارش مستقر کند تا مسائل را به صورت شفاف احصا کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.