کد مطلب: ۵۸۵۹۹۰

یک مقام مسئول بیان کرد:

آغاز ثبت‌نام متقاضیان مسکن از ۱۰ روز دیگر

آغاز ثبت‌نام متقاضیان مسکن از ۱۰ روز دیگر

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد ثبت نام متقاضیان مسکن گفت: تا دو روز آینده نشانی سامانه طرح جهش تولید مسکن را اعلام می‌کنیم اما ثبت‌نام متقاضیان، از حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده بیان کرد: سامانه ثبت‌نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده است اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.

وی افزود: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس‌جمهوری دستور داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام شود. لذا منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.

اعلام زمان ثبت‌نام پس از جلسه با بانک مرکزی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت‌نام وجود دارد. فقط ممکن است اسم و نشانی سایت تغییر کند که می‌توانیم فردا یا پس‌فردا اعلام کنیم اما همانطور که گفتم زمان ثبت‌نام به بعد از نشست با دستگاه‌های ذی‌ربط بخصوص بانک مرکزی موکول می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می‌رسد گفت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که شش تفاهم‌نامه در حضور رئیس‌جمهور به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را نیز در سال دوم شروع می‌کنیم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.

تسهیلات دولتی برای دهک‌های اول تا سوم

وی تصریح کرد: برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می‌شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همانطور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار است دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده که عمده‌ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوارها به هم نزدیک شود. این موضوع می‌تواند کمکهای مختلف مثل کاهش نرخ سود تسهیلات باشد.

به گفته محمودزاده، سیستم بانکی تسهیلات را بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کند و یارانه سود را بر عهده نمی‌گیرد. در واقع تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام من سه مرتبه ثبت نام کردم برای مسکن چون پولی نداشتم موفق نشدم که صاحب خانه شوم در ضمن من خود سر پرست هستم و دارای فرزند معلول هستم تا کنون از هیچ اورگان حمایت نشدم

    • ناشناس

      برادر یاخواهر من وشما 100بار با این روش باشه بنویسیم نمیشه من سالی 80 میلیون حقوق میگیرم اینا هر 4 ماه 90 میلیون میخوان

    • ناشناس

      واقعااااااااا

  • اسی قدیمی

    با سلام خسته نباشی من بااینبارسه بار میشه ثبت نام کردم هیچ موقع به خونه نرسیدم دیگه داریم پیر میشیم فکر کنم یه خونه دولت امامزاده عبدالله برا ما در نظر گرفته وگه نه اگه میخاستن بدن تا الان داده بودن هر رئیس جمهور که میاد یه بازی در میاره آخرش هم به هیچ جانبمی رسیم آقا رئیسی هم آخر ش کاری انجام نمیده چهار سال ریا ستش تموم میشه میره

  • ناشناس

    سلام خانمهای مطلقه چی؟میتونن ثبت نام کنند؟

    • ناشناس

      آره

  • میروحید

    قراربود سالی یک میلیون بسازید ۳ماه ازسال اول گذشت هیچ کاری نکردید گوش ماازشعار الکی پرشده …

  • ناشناس

    من ۱۸ساله که مستاجرم توارزونی نتونستم صاحب خونه بشم الان چطور باید صاحب خونه بشم سه تا هم بچه دارم چرا دولت بفکر قشرهای پایین نیست الانم که میگن مسکن رایگان ولی تا ثبت نام کردیم پشت سرهم میگن انقدرواریز کنین آخه از کجا بیاریم پول

  • ناشناس

    این رویه دولت روحانی. با 40 میلیون آورده. وچهار ماهی 90 میلیون. افتضاح هست. فکر کنم اینجا ا با آمریکا اشتباه گرفته مگر متری 3 میلیون نیست. چرا الان با لین شرایط متری 7میلیون میشه این مسکن ملی نیست مسکن اشرافی هستش

  • ناشناس

    سلام برای مسکن ملی شهرستان فردیس استان البرز دو ساله ثبت نام کردیم و یک سال و نیمه که پول واریز کردیم یک سال بیشتره تخصیص پروژه شده ولی هنوز هیچ کاری نکردن این 400 خانوار که با بدبختی پول جور کردن ریختن به حساب تکلیفشون چیه؟

    • سامان

      ???????هیچی ثبت نام نمیکردند

  • امیر

    به چین نفت داده شود و چین در ایران با واردات مصالح ساختمانی و با استفاده از کارگر و نظارت ایرانی خانه بسازد مطمعن باشید قیمت خانه کمتر ازنصف می شود دلاری هم بخاطر تحریم جابجا نمی شود قیمت اجاره ها هم نصف خواهد شد لطفا این مطلب را به اطلاع مسئولین مربوطه محترم برسونید تا اقدام شود.