کد مطلب: ۳۷۱۸۵۳

رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی پاسخ داد:

چرا مرغ‌های بازار جمع‌آوری شدند؟

چرا مرغ‌های بازار جمع‌آوری شدند؟

رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: دولت در حال جمع‌آوری مرغ‌های مازاد در سطح بازار است که هدف از این اقدام ذخیره‌سازی مرغ مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز جمع‌آوری مرغ مازاد از سطح بازار در حالی کلید خورد که فعالان بازار این نوع رفتار دولت را ذخیره‌سازی مرغ مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان می‌دانند. دولت برای جلوگیری از بحران کمبود مرغ تیمی را در سطح بازار مامور کرده است تا به این شیوه بتوانند وضعیت بازار را برای روزهای آینده که تقاضا افزایش می‌یابد، کنترل کنند.

در همین حال رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در حال جمع‌آوری مرغ‌های مازاد در سطح بازار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هدف از این اقدام دولت ذخیره‌سازی مرغ مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان است.

محمد یوسفی به قیمت مرغ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت مرغ 11 هزار و 500 تومان است. برخی می‌گویند که قیمت مرغ باید از این رقم اعلام شده ارزان‌تر شود؛ این در حالی است که قیمت‌ها بعد از ماه رمضان ارزان‌تر نخواهد شد؛ چرا که در این شرایط و بحران کمبود دان مرغ قیمت واقعی این محصول 14 هزر تومان است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا مرغ به قیمت واقعی در بازار عرضه نمی‌شود؟ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت فعلی مرغ واقعی نیست و این قیمت‌ها دستوری است. در این شرایط وزارت جهاد کشاورزی برخی امتیازها و مشوق‌هایی را به تولیدکنندگان اعطا می‌کند که همین مساله باعث می‌شود که واحدهای صنفی قیمت مرغ را به قیمت 11 هزار تومان در سطح بازار عرضه کنند.

یوسفی به معضل تولیدکنندگان مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین معضل تولیدکنندگان مرغ به واردات خوراک مرغ باز می‌گردد. 80 درصد خوراک مورد نیاز مرغ وارداتی است. معتقدیم چنانچه واردات خوراک مرغ سخت‌تر شود، ممکن است که قیمت مرغ گران شود اما بالعکس این موضوع هم وجود دارد یعنی با تسهیل واردات خوراک دام نیز ممکن است قیمت مرغ با نرخ فعلی تفاوت چندانی پیدا نکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عامل گرونی خوددولته