کد مطلب: ۳۶۶۰۹۶

حباب قیمت خانه می‌ترکد؟

حباب قیمت خانه می‌ترکد؟

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر ضرورت ارائه یارانه از سوی دولت به بخش مسکن خبر داد و گفت: ارائه یارانه به قشر جوان و همچنین انبوه‌سازان می‌تواند تلاطم قیمتی در این بازار را به حداقل برساند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، رحیم زارع با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: برای رونق ساخت و ساز و کاهش قیمت‌ها در این حوزه دولت باید به ارائه یارانه اقدام کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه دولتی در بخش مسکن هم می تواند در اختیار سازندگان قرار بگیرد و هم قشر جوان، افزود: در سال های اخیر با گرانی مصالح ساختمانی ساخت و ساز برای انبوه سازان نیز دیگر صرفه اقتصادی ندارد، ازاین‌رو دولت برای حمایت از تولید مسکن باید به ارائه یارانه اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم به ویژه قشر جوان جامعه را به شدت کاهش داده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید حمایت های مقطعی اثرگذاری از قشر کم درآمد در راستای خانه دار شدن داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سقف یارانه برای تامین مسکن جوانان باید به صورت پلکانی و همسو با توان مالی آنها در نظر گرفته شود، گفت: در این راستا دولت باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کرده و با ارائه تسهیلات متناسب و همچنین یارانه تلاطم های فعلی در بخش مسکن را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین افت فعلی در بخش مسکن نبود برنامه بوده که بر نوسانات قیمتی نیز دامن زده، از اینرو دولت باید برنامه ای کارآمد ارائه و اجرایی کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی یادآور شد: با تولید مسکن ارزان بخش اعظمی از نیاز کشور به خانه تامین شده که این خود به بهبود وضعیت بازار و همچنین ترکیدن حباب فضایی قیمت‌ها می‌انجامد.

منبع: ایبِنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا دردناکه که ابتدایی ترین نیاز زندگیمون تبدیل به بزرگ ترین مشکل زندگیمون.متری 12 میلیون برای منطقه 10 ؟ آخه انصافه خونه ای که ساختش متری نهایت 2/5 هزینه میبره اینقدر گرون فروخته بشه؟مگه آمریکا زمین کشورمونم تحریم کرده؟

  • سید علی اکبر موسوی مدنی

    سلام حیف که اکثر مردم. ایران شخصی فکر میکنند و کشور را فدایی حماقت نادانی خودشون میکنند وگرنه ایران با این وسعت نباید قیمت زمین بالا باشه و یک سری آدمهای سود جو ودلال که دولت هم این وسط یکی از همون دلالهاست […]

    • ناشناس

      آخه تو این مملکت از دست من وتو چه کاری بر میآید . زندگی مردم را دادیم دست چند مسئول بی تدبیر که فقط می توانند حرف بزنند و کاغذ امضا کنند .تا زمانی که به توان داخلی تکیه نکنیم وضعیت مملکت همین است این کشور نیاز شدید به سیاست قوی همراهی با مردم شهید پرور ایران دارد

  • ناشناس

    من سی ساله ازدواج کردم ودر مشهد زندگی میکنم یک کار گر ساختمانی هستم که یک روز کار دارم وده روز ندارم تو خونه اجاره ای زندگی میکنم وهنوز نتونستم یک خونه بخرم با این اجاره های بالا چه کار کنم با این گرونی صد ساله دیگه هم نمیتونم خونه بخرم مگه خدا به دادم برسه

  • ناشناس

    مسکن نیاز اساسی زندگی باید زندگی چرا باید سه برابر بشه چرا نباید نظارت بشه وقتی سه برابر میشع یکی بیست واحد داره یکی مث من هر وقت میخواد ی واحد بگیره سه برابر میشع

  • اخلاقی

    تورو خدا کمک کنید قیمت مسکن پااین بیاد بابا بی جاره شدیم کسی به دادمون میرسه