کد مطلب: ۵۰۴۴۷۸

رئیس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

چرا تقاضا برای روغن زیاد شد؟ / مشکل کمبود تولید است یا احتکار؟

چرا تقاضا برای روغن زیاد شد؟ / مشکل کمبود تولید است یا احتکار؟

شنیده‌ها حاکی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن است. همین مسئله تقاضا برای خرید روغن در بازار را افزایش داده و باعث کمبود روغن در بازار شده است. اما رئیس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی می‌گوید: در تمام قفسه‌های فروشگاه‌ها برندهای مختلف روغن وجود دارد و کمبودی در بازار نیست.

.به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی مردم شهرستان ایرانشهر، شوش، فیروزکوه و فارس از کمبود دوباره روغن در بازار خبر می‌دهند

این در حالی است که به گفته رئیس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی، در تمام قفسه‌های فروشگاه‌ها برندهای مختلف روغن وجود دارد و کمبودی در بازار نیست. با آن که نیاز هر ماه بازار ۱۳۰ هزار تن روغن است اما در آذر ماه ۴۰ هزار تن روغن مازاد تولید و توزیع شده است. اما چرا همچنان برخی می‌گویند روغن نیست و مازاد روغن‌های تولید شده کجا رفته است؟

در ماه‌های گذشته علاوه بر اینکه بازار با کمبود روغن مواجه شد نیاز صنایع شیرینی‌پزی و سایر صنایع غدایی هم به سختی تامین می‌شد اما حالا ابوالحسن خلیلی معتقد است نه تنها نیاز بازار تامین می‌شود، صنایع هم دیگر مشکلی برای تامین روغن ندارند. در دو ماه گذشته صنایع و اصناف مختلف در تهیه روغن مشکل داشتند اما ستاد تنظیم بازار ۷۰ هزار تن روغن برای صاحبان صنایع غذایی در نظر گرفته است.

کمبود روغن در حالی از سوی مردم برخی از شهرها گزارش می‌شود که براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز علت کمبود دوباره روغن در بازار به دلیل مصوبات اخیر مجلس مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن است.

امروز رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در جمع رسانه‌ها گفته است: «ارز ۴۲۰۰ تومان از محاسبات بودجه ۱۴۰۰ حذف می شود.» همچنین برخی شنیده‌ها حاکی است که زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روغن، احتمال احتکار روغن در بازار را قوت داده است. به عبارتی این احتمال وجود دارد که برخی روغن‌های موجود را دپو کرده‌اند که در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت روغن، روغن ارزان داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرمان

    در مازندران -قائمشهر – کمبود روغن شدید هست و فقط روغن کنجد پیدا میشه بزور اون هم 70 هزارتومن هست یکو نیم لیتریش !
    سرخ کردنی افتابگردان که کلا پیدا نمیشه…

  • ناشناس

    والا من که هر روز سراغ روغن رو میگیرم چیزی نیست. اگرم هست با قیمتهای نجومی. من ساکن سبزوارم. اینجا میتونی بری تو صف فروشگاه اتکا ۳ لیتر روغن بخری ۶۰۰۰۰ تومان.

  • ناشناس

    روغن نباتی که اصلا نیست یا بسیار بسیار کم است. در ضمن بیشتر روغن سرخ کردنی در فروشگاه های بزرگ هست روغن پخت و پز اصلا نیست.

  • ناشناس

    مردم با بلغم دوستند

  • ناشناس

    واقعا فقط اینو میدونم این روش مملکت داری نیست

  • ناشناس

    روغن به سختی گیر میاد

  • ناشناس

    واقعاً متاسفم که حتی تو خیلی از فروشگاه های زنجیره ای روغن نیست خیلی از فروشگاه ها که اسم نمیبرم قیمت رو راحت میبرن بالا با این دلیل که میخوای بخواه نمیخوای خوش اومدی این شده بزرگ ترین جواب چرا روغنی که روش قیمت داره 49950تومن باید به قیمت 150000تومن فروخته بشه نمیدونم چرا ملت دیگ بهم رحم نمیکنن

  • سید فاضل فاضلی

    سلام من امروز به فروشگاه افق کوروش و فروشگاه دیلی مارکت شهر شیبان و تمام بازار شیبان وا قع در بخش باوی اهواز را زیر و رو کردم هیچ روغنی پیدا نکردم متاسفانه