کد مطلب: ۲۴۲۰۸۸

یک کارشناس بازار مسکن عنوان کرد:

خانه‌های خالی اجازه گرانی مسکن نمی‌دهند

خانه‌های خالی اجازه گرانی مسکن نمی‌دهند

یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به وجود 2.6 میلیون مسکن خالی در کشور نوسانات اخیر ارزی را چندان تاثیرگذار بر بازار مسکن ندانست و گفت: فکر نمی‌کنم در امسال قیمت‌ها در بازار مسکن خیلی بالاتر بروند.

با توجه به نوسانات اخیر در بازار مسکن و افزایش 29 درصدی قیمت مسکن در فرودین ماه سال 97 گمانه‌زنی‌ها در خصوص ادامه روند افزایش یا رکود در بازار مسکن ادامه دارد.

محمد عدالتخواه در گفتگو با تجارت‌نیوز در خصوص آینده بازار مسکن و تاثیر نوسانات اخیر ارزی بر بازار مسکن گفت: با توجه به رکود طولانی که در بخش مسکن داشتیم و داریم و همچنین نوسانات دلار بعید می‌دانم این موارد با یکدیگر پیوستگی مستقیم داشته باشند. هرچند بعضی تلاش می‌کنند رکود طولانی در بخش مسکن و نوسانات دلار به هم ارتباط داشته باشد اما از نگاه من این موارد به هم چندان ربطی ندارند.

وی در ادامه به وجود 2.6 میلیون مسکن خالی در کشور اشاره کرد و افزود: نمی‌توان افزایش قیمت مسکن و این تعداد خانه‌های خالی را با هم هماهنگ دانست و به هرحال این تعداد مسکن باید متقاضی داشته باشند.

وی افزود: برخی از شایعات به این دلیل است که افراد برای خرید مسکن سریعتر اقدام کنند و خانه‌هایی که در دست بنگاه‌های معاملاتی و سازندگان مانده است به فروش برسند.

عدالتخواه بیان کرد: افرادی که تا امروز در بخش تولید مسکن فعال بودند نسبت به بخش‌های دیگر بیشتر سود می‌بردند. به ویژه اینکه مسکن حوزه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن زودتر به نتیجه می‌رسد. با این حال با توجه به رکود چند سال اخیر درصد زیادی از انبوه سازان کنار رفته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع فکر نمی‌کنم در امسال قیمت‌ها خیلی بالاتر بروند. مگر اینکه خودمان شرایط را بحرانی نشان بدهیم و افراد را ناخودآگاه در دام قیمت‌های بالا گرفتار کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.