کد مطلب: ۶۲۱۹۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید از تولید روغن / تخصیص روغن از سوی شرکت بازرگانی دولتی

خبر جدید از تولید روغن / تخصیص روغن از سوی شرکت بازرگانی دولتی

روغن در برخی شهرهای ایران کمیاب شد. گویا تولید روغن در دی ماه کاهش پیدا کرده است. حالا دبیر انجمن روغن نباتی از تخصیص ۱۰۰ هزار تنی روغن توسط شرکت بازرگانی دولتی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از شهرهای ایران از جمله مشهد دوباره با کمبود روغن رو به رو شده است. تولیدکنندگان می‌گویند علت این کمبود عدم تخصیص ارز دولتی است.

آیا در صورت حذف ارز دولتی تولید روغن دوباره کاهش پیدا می‌کند؟

در این مورد دبیر انجمن روغن نباتی به تجارت‌نیوز می‌گوید: تولید روغن افزایش پیدا کرده و خبرهای خوبی در راه است. شنبه هفته گذشته بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی تخصیص ارز را آغاز کردند و با این روند آرامش به بازار بر می‌گردد.

گویا شرکت بازرگانی دولتی برای تنظیم بازار روغن ورود پیدا کرده است. در این باره امیرهوشنگ بی‌رشک توضیح داد: شرکت بازرگانی دولتی برای آرامش بازار ۱۰۰ هزار تن روغن به بازار اختصاص داده است.

او ادامه داد: در یک ماه گذشته در تولید روغن دچار مشکل شدیم و امیدواریم این تخصیص ارز ادامه‌دار باشد. حالا با تخصیص ارز به نظر می‌رسد بخشی از مشکلات تولیدکنندگان برطرف ‌شود.

حذف ارز دولتی قیمت روغن را چقدر تغییر می‌دهد؟

براساس این گزارش، حالا مردم نگران حذف ارز دولتی کالاهای اساسی هستند. به نظر می‌رسد با حذف ارز دولتی قیمت‌ها تغییر پیدا کند. دبیر انجمن روغن نباتی گفت: درباره حذف ارز دولتی روغن در حال رایزنی هستیم. هر تصمیمی که دولتمردان بگیرند باید به دنبال راهکار باشیم. به هر حال صنعت روغن وابسته به واردات است.

او بیان کرد: فعلا مشخص نیست که اگر ارز دولتی حذف شود باید با چه نرخی این کالا را تولید کنیم. در هر صورت با حذف ارز دولتی قیمت روغن اصلاح خواهد شد.

در همین راستا گویا روغن زیتون هم در بازار گران شده است. گویا تولید زیتون به دلیل خشکسالی کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

در عین حال علی فاضلی، عضو هیات رئیسه اتحادیه انجمن روغن نباتی معتقد است علت افزایش قیمت روغن زیتون حذف ارز دولتی برای این کالا است.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت روغن زیتون را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.