کد مطلب: ۵۸۴۱۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید برای مستاجران تهرانی/ چه کسانی صاحب خانه می‌شوند؟

خبر جدید برای مستاجران تهرانی/ چه کسانی صاحب خانه می‌شوند؟

قرار است برای اجرای طرح جهش تولید مسکن شهرک‌های جدیدی ساخته شود، برای مستاجران تهران دو شهرک احداث می‌شود که ۵۵ هزار مستاجر تهرانی را در خود جای می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرحی که نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند وارد برنامه‌های دولت شد. در سال گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس در مجموع همه‌ی نمایندگان تلاش کردند که طرح جهش تولید مسکن تصویب شود که اینطور هم شد.

امسال با شروع تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی روی موضع مجلس تاکید کرد و وعده داد که در چهار سال پیش رو چهار میلیون واحد مسکن می‌سازد، یعنی هر سال یک میلیون واحد.

این طرح در دولت جدی شده و قرار است که ثبت‌نام متقاضیان از هفته سوم مهر آغاز شود.

قیمت هر متر مسکن

اسماعیل حسین زهی، نماینده مجلس گفته که قیمت هر متر مربع مسکن در طرح جهش مسکن حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. یعنی یک دهم متوسط قیمت کنونی مسکن در تهران.

مشمولان چه کسانی هستند؟

در طرح‌های دولتی یکی از گروه‌های هدف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی هستند که حتما در این طرح نیز می‌توانند متقاضی باشند.

در خصوص گروه‌های بعدی معاون وزیر راه گفته است: چهار شرط برای مشمول شدن در این طرح مد نظر قرار گرفته است. این چهار شرط به شرح زیر است:

  • افرادی که فاقد مسکن هستند.
  • افرادی که از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده‌اند.
  • مشمولان باید ۵ سال در شهری مد نظرشان سابقه سکونت داشته باشند.
  • تاهل چهارمین شرط اصلی برای مشمولان است.

این خانه‌ها در چه مناطقی ساخته می‌شوند؟

آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته، چندین ظرفیت برای اجرای طرح جهش تولید مسکن وجود دارد:

  • ظرفیت درونی شهرها، اعم از فرسوده، حاشیه‌ای و اراضی بایر دارای کاربری مسکونی داخل شهرها
  • توسعه شهرهای جدید که محدودیت جمعیتی ندارد. (شهرهایی با ظرفیت جمعیت‌پذیری بالای ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد)
  • احداث شهرک‌های جدید

۵۵هزار مستاجر تهرانی در دو شهرک جدید

به گفته حبیب‌الله طاهرخانی، تاکنون شرکت عمران شهرهای جدید، مطالعات کارشناسی ساخت ۴۰ شهرک مسکونی جدید را در ۱۴ استان، با ظرفیت احداث ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی، آغاز کرده است.

از این تعداد ۳ شهرک در منطقه کلانشهری پایتخت یعنی استان‌های تهران و البرز قرار دارد. ۲ شهرک با مساحت هزار و ۴۳۸ هکتار و ظرفیت احداث ۱۶ هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی و جمعیت‌پذیری ۵۵ هزار نفری در استان تهران در دستور کار قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میری

    درهم شهرها وبخصوص در پردیس تهران و پرند مسکن های مهر نیمه تمام وجود دارد که می شود آنها را به مردم بی خانه واگذار کرد با گرفتن درصدی از مردم و تسهیلات دولتی میتوان آنها را اتمام و به مردم واگذار کرد چرا تااین واحدها وجود دارن بازمیخوان یه طرح دیگه را بیاندازند که حداقل ۳سال زمان میبرد درحالی که این مسکن های مهر پردیس فاز۱۱و۸آنقدر زیاد است که خیلی از خانوارهای بدون مسکن می‌توانند با تکمیل آنها خانه دار شوند چرا نماینده های مجلس به این طرح ها توجه نمی کنند؟

    • ناشناس

      دقیقا درسته

    • ناشناس

      برای اینکه هر کدوم از اون واحدها صاحب دارن …که هنوز تحویل ندادن بهشون…برای چی باید تکمیل کنن بدن به یکی دیگه

  • ناشناس

    خبر جدید برای مستاجران تهرانی/ چه کسانی صاحب خانه می‌شوند؟هیچ کس

  • ناشناس

    سلام جناب وزیر بازهم که این شرط مزخرف که از مسکن دولتی استفاده نکرده باشن اکثر مستاجرهایی که مسکن مهر ثبت نام کردند به خاطر واگذاار نکردن طولانی مدت مجبور به فروش امتیاز خود شدند تا بتونن حداقل پول پیش خونه بدن واین قشر ضعیفترین قشر بودن که تمام دارایی خود را برای ثبت نام مسکن مهر دادند به امید خانه دار شدن ونمیتونستن که این همه سال منتظر بمونن وبه پولشون احتیاج داشتند تا حداقل بتونن پول پیش خونه مستاجری رو بدن آخه این چه شرطیه بااین شرایط شما مظلوم کشی میکنید واین قشر از جامعه که به دلیل فقر زیاد مجبور به واگذاری امتیاز خود شدند تا آخر عمرشون باید دربه در باشن خواهشن تجدید نظر بفرمایید

  • ناشناس

    اینهمه اپارتمان درپردیس انصراف دادن چرا به مردم نمیدن برای خودشون برمیدارن

  • اروین

    ادم خندش میگیره تاهل ۵ سال سکونت در محل قشنگ معلومه یعنی سنگ اندازی !

  • ح ر

    به چین نفت داده شود و چین در ایران با واردات مصالح ساختمانی و با استفاده از کارگر ایرانی خانه بسازد مطمعن باشید قیمت خانه کمتر ازنصف می شود دلاری هم بخاطر تحریم جابجا نمی شود قیمت اجاره ها هم نصف خواهد شد!

  • علی

    اونوقت مجرد ها حق حیات ندارن..واقعا اینقدر تبعیض دلیلش چیه

  • امیر

    به چین نفت داده شود و چین ( مثل ترکیه که در پردیس برج ساخت) در ایران با واردات مصالح ساختمانی و با استفاده از کارگر و مهندس و نظارت ایرانی به سرعت خانه بسازد مطمعن باشید قیمت خانه کمتر ازنصف می شود به چشم کوری تحریم کنندگان دلاری هم بخاطر تحریم جابجا نمی شود قیمت اجاره ها هم نصف خواهد شد همین کارو در حوزه های دیگر هم میشه پیاده کرد. لطفا این مطلب را به اطلاع مسئولین مربوطه محترم برسونید تا اقدام شود

  • حسین

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست،دولت فقط نمایش بازی میکنه،اوضاع به مراتب از زمان روحانی بدتر شده است.خانه و اجاره خانه که جای خود دارا

  • ناشناس

    سلام من مستجر هستم به نون شبم موندم باید چکار کنم آیا دولت جواب هست واسه ما خانه نداریم کار درستی نداریم چه تصمیمی گرفته است