کد مطلب: ۱۴۳۷۷۱

در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟

در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟

مراسم روز ملی صنعت و معدن با یک هفته تاخیر امروز (هفدهم تیر ماه) و علیرغم برنامه قبلی، بدون حضور ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، چندی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه صنعت و معدن حضور داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ابتدای این مراسم فیاض -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت- روز ملی صنعت، معدن و تجارت را یادگار مرحوم هاشمی رفسنجانی دانست و به عنوان دبیر مراسم روز ملی صنعت و معدن در ارتباط با جزئیات برگزاری این مراسم صحبت کرد.

پس از آن محمدرضا نعمت‌زاده -وزیر صنعت، معدن و تجارت- با تاکید بر این که بانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشکلات صنعت و معدن را برطرف کنند، از پیش‌بینی ایجاد 450 هزار شغل جدید توسط وزارتخانه متبوعش خبر داد.

پس از آن مراسم با وقفه‌ای همراه شد تا از واحدهای صنعتی برتر با حضور معاون اول ریاست جمهوری تقدیر به عمل آید.

پس از وقفه ایجادشده و قدردانی از واحدهای صنعتی برتر توسط اسحاق جهانگیری -معاون اول ریاست جمهوری- وی در جمع حضار با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی، اظهار کرد که باید اعتماد لازم به بخش خصوصی وجود داشته باشد، چرا که این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین بیان کرد که نظام مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی باید تسهیل‌کننده امور بنگاه‌ها باشند.

جهانگیری با طرح این پرسش که چرا علی‌رغم برنامه‌های توسعه‌ای در بخش صنعت در وضعیت کنونی قرار داریم؟ اظهار کرد که 10 برنامه توسعه‌ای را در کشور مد نظر قرار داده‌ایم و نکته قابل اشاره این است که سایر کشورها در بخش صنعت دیرتر از ما برنامه‌های توسعه‌ خود را آغاز کرده‌اند.

در این مراسم همچنین غلامحسین شافعی -رییس اتاق بازرگانی ایران- سخنرانی کرد و پس از آن نیز تقوی‌نژاد -رییس سازمان امور مالیاتی- در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده و نگرانی‌های موجود در این بخش صحبت کرد و گفت که اخذ مالیات به شیوه فعلی در کشور در 150 کشور دیگر جهان نیز در حال انجام است؛ هر چند در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.

نکته قابل تامل در ارتباط با برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن این بود که علی‌رغم دعوت از بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی، حضور مسئولان دولتی و اصحاب رسانه شاهد اعلام خبر جدیدی در حوزه صنعت و معدن نبودیم و این مراسم بدون خبر خاص و جدید برای بخش صنعت و معدن کشور رو به پایان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.