خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۵۲۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار چه می‌شود؟ / آخرین سیگنال‌ها از بازار ارز

قیمت دلار چه می‌شود؟ / آخرین سیگنال‌ها از بازار ارز

همزمان با نهایی شدن نتیجه انتخابات آمریکا و باخت ترامپ، قیمت جهانی دلار عقب‌نشینی قابل توجهی داشت و در بازار داخلی نیز روند نزولی دلار آغاز شد. آیا این کاهش قیمت ارز ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با نهایی شدن نتیجه انتخابات آمریکا و باخت ترامپ، قیمت جهانی دلار عقب‌نشینی قابل توجهی داشت و در بازار داخلی نیز روند نزولی دلار آغاز شد. آیا این کاهش قیمت ارز ادامه دارد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌های دیگری برای بازار ارز است؟

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

ـ رئیس جمهوری با بیان اینکه ارز دولتی کالاهایی مثل چای، شکر، برنج، حبوبات، لاستیک و… را از ۴۲۰۰ به ارز نیمایی طوری تغییر دادیم که بسیاری از مردم نفهمیدند، گفت: با وجود اینکه (در سال ۹۷) در جنگ و محاصره شدید بین المللی بودیم، اما مردم صف نبستند و برای پیدا کردن کالای اساسی از این خیابان به آن خیابان نرفتند.

ـ خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره‌ای برای خرید واکسن کرونا هستند.

ـ روز پنجشنبه، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

ـ دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات فرآیندهای فاز اول مطالعه بالینی واکسن کرونا، گفت: چهار نفر دیگر از داوطلبان شرکت در فاز اول مطالعه بالینی واکسن کرونا در کشور واکسن را دریافت کرده و وارد مطالعه می‌شوند.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش‌پرداخت توافقی برای خرید ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن کوواکس به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز شد.

ـ بانک مرکزی با تزریق ۵۱٫۸ هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

ـ وزیر نیرو گفت: میزان طلب شرکت توانیر ایران از صادرات برق به کشور عراق به اندازه دو ماه باقی مانده و بقیه به روش‌های مختلف وصول شده است.

ـ وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه یک فرد و ۱۶ شرکت را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» این وزارتخانه اضافه کرده است.

پیش‌بینی مخاطبان از آینده قیمت دلار را در گزارش «سقوط قیمت دلار پس از بایدن» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ارزون نمیشه

    • ناشناس

      سلام ببخشید من تقریبا ۷۰۰ دلار دارم بنظرتون الان بفروشم؟ یا اینکه نگه دارم؟

  • جلال

    نگران نباشید خبرای خوب تو راهه

  • ناشناس

    دلار هم بشه هزار تومن باید هر سال 40 تا 30 درصد افزایش قیمت بده چون ایران تورم داره اقتصاد اقتصاد تورم ساز هست، حالا شما بیا بانک مرکزی امریکا رو هم وسط ایران خالی کن همین اشو همین کاسه بعد چند سال باز به همین جا و جای های بدتر میرسیم

  • ناشناس

    رییس جمهور خیلی دوست داشت با گران کردند مایحتاج مردم بیچاره در صف باشند پس کرونا چی . ولی حیف که مردم درآمدی نداشتند که در صفی که با گران کردند خواستی بوجود بیاید ولی نیامد . حیف حیف حیف . رأی

  • ناشناس

    شک نکنید قیمتا رو به پایینه ولی کم کم و حتی هزار تومن هزار تومن قیمت ارز رو میارن پایین که دلالای اصلی که از خودشونن بیشتر ضرر نکنن اینایی که میگن نمیاد پایین همه دلالن و دلاراشون و ماشیناشون باد کرده رودستشون یه سر به بازار بزنید همه چی رو متوجه میشید دارن التماسی میفروشن این یه ذره بازار ماشینم التهاب شب عیده بعد عید همه چی میریزه

  • ناشناس

    با انشالله و ماشالا کار درست نمیشه
    بلکه یک جو همت و غیرت مسئولین لازم است
    که همشون مختلصانه با غیرت هستند

  • حسن روحانی

    کاشکی که یه نفر پیدا میشد یک میلیون دلارو ازم 15 میخرید..

  • ناشناس

    فقط میدونم این کرونا به همه جا ضرر زد ولی کمر ملت ایران راشکست

  • ناشناس

    عزیزان دلار وطلا جاش توی بانک مرکزیه نه تو خونه .بالاخره اینا باید برگرده سرجاش.بوقتش وبه قیمتش

  • ناشناس

    خدا کنه ارزون نشه
    هر چی داشتیم ارزشش اومده پایین و هر چی نداریم ارزشش رفته بالا