کد مطلب: ۳۹۶۱۰۰

سرانجام شرکت سایپا خودروی متقاضیان را چه زمانی تحویل می‌دهد؟

سرانجام شرکت سایپا خودروی متقاضیان را چه زمانی تحویل می‌دهد؟

سردرگمی متقاضیان شرکت خودروسازی سایپا ادامه دارد و معلوم نیست سرانجام شرکت سایپا خودرو متقاضیان را چه زمانی تحویل می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سایپا یکی از شرکت های خودروسازی است که در زمان های مشخصی اقدام به ثبت نام خودرو می‌کند. پراید و ساینا جزو خودروهای پرفروشی است که در لیست خودروهای ثبت نامی این شرکت قرار دارد.

سال گذشته این شرکت شروع به ثبت نام خودرو پراید و ساینا کرد و موعد تحویل خودروها را اردیبهشت امسال قید کرد.

سایپا از آنجایی که این نوع خودروها را به صورت حواله‌ای به فروش گذاشته، از افراد به صورت اقساطی پول دریافت کرده است؛ مشکلی که هم اکنون دامن‌گیر متقاضیان این خودروها شده است، اتمام پرداخت اقساط به شرکت سایپا و تحویل نگرفتن خودروهایشان است.

این شرکت پس از دریافت تمام اقساط فروش وعده تحویل ۷۵ روزه خودروها را داده است اما اکنون نه تنها هیچ خبری از تحویل خودرو نیست بلکه مجدد وعده تحویل خودرو در شهریور امسال را داده است.

سایپا چندین شماره تلفن برای پاسخگویی به مشتریان گذاشته است که در تماس با این شماره هیچ پاسخی دریافت نمی شود. افراد مختلفی با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفتند و از وعده های دروغین این شرکت گلایه های زیادی داشتند.

یکی از متقاضیان خرید خودرو شرکت سایپا گفت: سال گذشته زمانی که شرکت سایپا ثبت نام خودرو تحویل فوری داشت، من ساینا EX ثبت نام کردم؛ امکاناتی این خودرو شامل رینگ آلومینیومی، رکاب و پشت بال همرنگ خودرو بود. اکنون مدت‌ زیادی است از زمان تحویل خودرو گذشته و هنوز هیچ خودرویی تحویل داده نشده است.

به گفته او پس از پیگیری‌های بسیار، این شرکت شهریور را برای تحویل خودرو اعلام کرده است. نکته قابل تامل این تحویل دیر هنگام این است که امکانات خودروی مذکور را تغییر داده است. به طور مثال در تحویل رینگ که قرار است رینگ ۱۳ فولادی بدهند که تفاوت قیمت ۳ میلیونی دارد همچنین رکاب ماشین کاملا حذف شده و پشت بال را برداشته اند و تکه‌ای پلاستیک جای آن گذاشته اند.

10450380 531

این خریدار خودرو از سایپا می گوید: این شرکت در ابتدا ۱۵ میلیون تومان سپس ۳۶ میلیون تومان از افراد برای ثبت نام دریافت کرد و قول تحویل در اردیبهشت امسال را داد. اما بعد از تحویل ندادن در اردیبهشت قول داد تا ظرف مدت 75 روز دیگر این خودروها را به دست مشتریان برساند، اما همچنان که روزها می‌گذرد هیچ ماشینی تحویل داده نشده است.

10450379 160

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو شرکت سایپا در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال گذشته زمانی که شرکت سایپا اقدام به ثبت نام خودرو کرد با کلی امیدواری این ماشین را ثبت نام کردم در آن زمان وعده تحویل تا اردیبهشت را دادند، اکنون که مدت زیادی از موعد تحویل گذشته خبری از تحویل کالا نیست.

به گفته او، پس از پیگیری‌های متعدد یکی از مسئولان در نهایت گفته است که هم اکنون خودرو‌هایی که در بهمن سال گذشته ثبت نام کرده اند را تحویل می‌دهیم و پس از اتمام آن‌ها سراغ متقاضیان دیگر می‌رویم.

10450405 783

یکی دیگر از متقاضیان خرید خودرو شرکت سایپا که خودرو ساینا را ثبت نام کرده بود، گفت: شهریور پارسال شرکت سایپا اقدام به ثبت نام خودرو پراید و ساینا کرد که موعد تحویل در آن اردیبهشت امسال قید شد، قرار بر این بود مبلغ واریزی را به صورت مقطعی واریز کنیم که در ابتدا ۱۵ میلیون، سپس در اردیبهشت که زمان تحویل خودرو بود ۳۶ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کردیم.

به گفته این خریدار، پس از واریز پول این شرکت خودرویی تحویل نداده است و اکنون وعده تحویل را به شهریور امسال موکول کرده است.

10450402 409

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت عزیزپیگیری نمیکنه تکلیف ملت چیه خدامیدونه

  • ناشناس

    ۵ اسفند ۹۸ثبت نام تیبا ۲ کردم زمان تحویل هفته چهارم اذر ۹۹ بود موقع ثبت نام ۲۴ و۷۰۰ از من گرفتن . دعوتنامه ماشین ۶ اسفند ۹۹ امد و مبلغ ۶۷میایون ۳۲۰ هزارتومان از من گرفتن و گفتن یک ماه تحویل می دهیم الاعان ۱۲ اسفند است خبری از ماشین نیست /ما کجا باید دادمان را برسانیم . ثبت نامم را از گنبد کاووس نمایندگی قره چماقلو انجام دادم خواهش می کنم به مسولین رده بالا منغکس بفرمایید با تشکر قربان گلدی مختومی

  • ناشناس

    من ساینا اپشنال ثبتنام کردم پول اپشنال و ازم گرفتن تمام مدارک ثبتنامی توش ساینا اپشنال ثبت شده ولی میخان ساینا معمولی تحویل بدن سه ماه شده از تاریخ تحویل گزشته هنوز ک هنوزه همون ساینا معمولیو تحویل ندادن

  • ناشناس

    من تیبا اپشنال اسفند ۹۸ثبت نام کردم
    اسفند۹۹تحویل باید میدادن
    هنوز هیچ خبری نیست
    تازه اعلام کردن تیبا معمولی میدن
    بعدش اعلام کردن۷۰۰پول پس میدن پول ضبط چون ندارن بزارن رو ماشین
    تازه الان برج۲سال۱۴۰۰هنوز هیچ خبری نیست
    میگفتن چون تعویض پلاک تعطیله فاکتور نمیشه
    الان که همه جا باز شده باز خبری نیست
    معلوم نیست چه غلطی میکنن ۲ساله پولمون خوابیده
    تازه زنگ زدن۱تومن بریزین برای بیمه که گرون شده?‍♀️
    لعنت خدا بهتون بیاد

  • ناشناس

    اسفند۹۸ تیبا اپشنال ثبت نام کردم
    تحویل اسفند۹۹بوده ندادن
    الانم هیچ خبری نیست الکی پولمون خوابیده
    تازه گفتن اپشنال نداریم تیبا معمولی میدیم
    تازه ضبط هم‌ندارن گفتن۷۰۰بهتون پولشو میدیم
    مگه با۷۰۰ضبط میدن
    ۱تومنم باز پول بیمه گفتن بریزیم گرون شده
    اما باز هیچ خبری از ماشین نیست
    آخرم ۴تا چرخ میدن بهمون

  • ناشناس

    باسلام بنده 99/2/13 پذیرش شدم و 12آذر تکمیل وجه کردم هنوز تا امروز خود رو ساینارا تحویل نه گرفتم خدا یا خودت کمکم کن

  • ناشناس

    ماهم تیبا ثبت نام کردیم قرار بود حداکثرتا اردیبهشت بدن که ندادن

  • ناشناس

    ولله من میترسم تکمیل وجه کنم پارسال برج۹ ۴۶۴۰۰ واریز کردم واسه ساینا نوشته بودن تکمیل وجه نمیتونه از پیش پرداخت بیشتر باشه ولی الان نمیدونم چرا میگن ۱۰۵ ملیون مگه چی فکر کردید ما همه کارگریم بخدا

  • ناشناس

    با سلام بنده در سال گذشته ساینا s ثبت نام نمودم و تمام مبالغ را پرداخت کردم قرار بود در اردیبهشت ۱۴۰۰ تحویل دهند هر وقت مراجعه کردم کسی جوابگو نیست و اعلام میکنند که کارکنان کرونا گرفتند به محل ثبت نام مراجعه کردم گفتند ظرف دو هفته دیگر خودر را تحویل میدهیم الانه ۴ ماه گذشته بر این اساس شکایتی تنظیم تا به دفتر ریاست جمهوری وبه وزیر صنعت ارائه نمایم و از آقای اسکند قدیری مسئول نمایندگی در شهرکرد شکایت نمایم که چرا جوابگو نیستند برای گرفتن پول زمان ۷۲ ساعته مشخص نمودند ولی هنگام تحویل پشت گوش انداختند خواهشمندم تا ۵ روز نتیجه اعلام نشد به تهران میروم و شکایت خود را تقدیم خود رئیس جمهور خواهم داد از شهر بن چهارمحال وبختیاری

  • حسین

    در مورد سایپا بگویم که من احمق نه اینکه یک ماشین بلکه دو تا ثبتنام کردم خودم و پسرم،بهمن ۹۹ ساینا معمولی به جای ساینا اس بدون پخش تحویل گرفتم. بعد از ۶ ماه با با دعوا و فحش پول بخش را دادند.خانم با شرف و با ادبی از سایپا تماس گرفت گفت تو غلط کردی سر خود (در مورد پول پخش )به شرکت ایمیل زدی گفتم دخترم پس باید به عمه ام ایمیل می زدم ،ادبت کجاست….در خرداد ۱۴۰۰ ماشینو بردیم نمایندگی ..‌‌.بندر عباس ،کارشناس به علت شل بودن پیچ سنسور گاز اشتباها اعلام خرابی سنسور کرده بود گفت بروید خودتان بخرید یا صبر کنید.۴ ماه انتظار و فحش و فحش کشی سنسور آمد، برای تعویض رفتیم کارشناس گفت معذرت می خوام پیچش شل بوده …… هنانروز بالابر شیشه خراب شد.گفتند نداریم،به پسرم گفته بودند درستش کن هرموقع آمد بیا تحویل بگیر فردایش خانمی زنگ زد گفت چه کردید گفتم طبق گفته خودتان تعمیر کردیم گفت نه از گارانتی خارج شده من زنگ زدم بیایید تعویض کنید ،عصبانی شدم گفتم یک سنسور ۴ ماه طول کشید یک بالابر شیشه دیشب از مریخ آمد.
    کارمندان نمایندگی بسیار بی ادب ،سایپا بی ادب ،ملت را احمق فرض کردند.البته اگر احمق نبودم ماشین دوم را از همان نمایندگی نمی گرفتم.بنده یک جانباز شیمیایی در وضعیت کرونایی سیاه بندر عباس گرفتار اینجا و آنجا شدم.
    اقای وزیر جان مادرت در این خرابه را ببندید و این خانمهای بی ادب را هم آموزش بدهید،پولتو بگیرند، اشغال تحویلت بدهند بعد توهین کنند ،فحش بدهند.دو تا خودرو از ایران خودرو گرفتم اصلا مشکلی نداشتم خاک بر سر من که ‌کارم به سایپا افتاد.