کد مطلب: ۱۶۴۷۳۳

سهم ۳۰ درصدی سایپا از بازار عراق

سهم 30 درصدی سایپا از بازار عراق

سهم سایپا از بازار عراق در پنج‌سال گذشته به طور میانگین 30 درصد بوده و شمار زیادی از ناوگان تاکسی‌رانی این کشور از خودروهای این گروه استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک گروه سایپا گفت: سهم سایپا از بازار عراق در پنج‌سال گذشته به طور میانگین 30 درصد بود و شمار زیادی از ناوگان تاکسی‌رانی این کشور از خودروهای این گروه استفاده می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از تارنمای گروه سایپا؛ «حسن قره‌ئی» افزود: گروه خودروسازی سایپا علاوه بر تولید خودرو در ایران و صادرات آن به سایر کشورها، دارای پنج سایت تولیدی در عراق، سوریه، الجزایر، سودان و ونزوئلا با ظرفیت سالیانه 82 هزار دستگاه خودرو در سال است.

وی گفت: محصولات سایپا از سال 2003 تاکنون در بازار عراق مورد مصرف قرار گرفته است؛ این گروه در زمان نا امنی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که به دلیل حضور داعش در عراق ایجاد شده بود، نه فقط ارتباط خود را با این کشور قطع نکرد، بلکه سایت تولید اسکندریه را راه‌اندازی کرد.

قره‌ئی اضافه کرد: این سایت با مشارکت وزارت صنایع عراق (شرکت S.C.A.I) و نمایندگی فروش سایپا در عراق، در سال 2013 میلادی در شهرک صنعتی اسکندریه به بهره‌برداری رسید و بسیاری از عراقی‌ها در آن مشغول به کارند.

وی بیان داشت: محصولات سایپا در این کارخانه دارای 2 خط تولیدی است و تاکنون بیش از 15 هزار دستگاه خودرو در این سایت تولید شده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک گروه سایپا تصریح کرد: محصولات گروه سایپا در عراق از طریق 13 نمایندگی به فروش می‌رسد و 9 مرکز تعمیر و خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به مشتریان فعالیت می‌کند.

قره‌ئی اعلام کرد: گروه خودروسازی سایپا به دنبال روابط برد-برد و علاقه‌مند به فعالیت در همه زنجیره ارزش این صنعت در عراق است؛ این گروه به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این کشور از طریق افزایش تولید در سایت عراق و تامین قطعات و مواد اولیه از منابع محلی است.

«ایجاد تفاوت معنی‌دار تعرفه گمرکی در واردات CBU- SKD و CKD برای مقرون به‌صرفه‌شدن تولید خودرو در عراق، معافیت‌های مالیاتی بر تولیدکنندگان خارجی در عراق و حذف بهره بانکی برای تسهیلات تولیدی شرکت‌های خارجی، از راه‌کارهایی است که می‌تواند بر روند توسعه صنعت خودرو در عراق تاثیرگذار باشد».

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات رقابتی لیزینگ توسط بانک‌های عراقی برای فروش خودرو، تخصیص زمین رایگان برای تسهیل در امر تولید و توسعه زیرساخت‌های لجستیک، ارتباطات و سیستم‌های بانکی این کشور، شتاب توسعه صنعت خودرو را بیشتر می‌کند.

چندی پیش دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از سه میلیارد و 277 میلیون دلار صادرات از ایران به عراق انجام شد و توانستیم رکورد صادرات ماهانه 600 میلیون دلاری به این کشور را حفظ کنیم.

به گفته سیدحمید حسینی، عراق دومین مقصد صادرات کالاها و خدمات ایرانی با سه میلیارد و 200 میلیون دلار، پس از چین است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.