کد مطلب: ۶۴۳۷۶۸

عرضه مرغ با قیمتی کمتر از نرخ مصوب

عرضه مرغ با قیمتی کمتر از نرخ مصوب

خبرها حاکی از این است که مرغ در اکثر استان‌ها با قیمتی کمتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود. علت عرضه مرغ با نرخ‌های بالا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد ، درحالی‌که بازار فروش انواع گوشت قرمز با افزایش قیمت زیادی همراه شده، به‌نظر می‌رسد بازار گوشت مرغ در وضعیت بهتری قرار دارد چراکه با توجه به مازاد تولید روی دست مرغداران، مرغ در اکثر استان‌ها با قیمتی کمتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود.

حبیب اسدالله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در مورد آخرین وضعیت این بازار گفت: «در شرایط کنونی مرغداران در بسیاری از استان‌ها امکان فروش ندارند یا مرغ تولیدی را با قیمتی کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

با توجه به مازاد تولید از پشتیبانی امور دام تقاضا داریم که نسبت به جمع‌آوری مرغ مازاد و تسریع در بارگیری نهاده‌های دامی اقدام کنند تا مرغداران مجبور به عرضه کمتر از نرخ مصوب نباشند.‌»

اسدالله نژاد می‌گوید: « عرضه مرغ با نرخ‌های بالا در خرده‌فروشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها ناشی از سودجویی مغازه‌داران و ضعف در نظارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست که مسوولان باید پاسخگو باشند.‌»

بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۳۰‌هزار تا ۳۷‌هزار ‌تومان، ران مرغ ۲۹‌هزار تا ۳۵‌هزار تومان، سینه ۶۰‌هزار تا ۶۵‌هزار ‌تومان و فیله‌مرغ ۷۰‌هزار‌تومان است.

مسئولان اتحادیه و تشکل‌های مرغداران اذعان می‌کنند که به‌رغم آنکه اکثر مرغداران زمان تحویل مرغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان رسیده، اما خریداری در بازار نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من شخصا مرغ گرم رو 24700 خریدم. حتی خودمم از قیمتش تعجب کردم