کد مطلب: ۴۰۰۶۳۳

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خانه به سال ۹۶ برنمی‌گردد / هشدار به خریداران خانه

قیمت خانه به سال 96 برنمی‌گردد / هشدار به خریداران خانه

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: قیمت خانه هرگز به سال‌های 96 برنمی‌گردد. رفتار قهرآمیز از بازار برای مصرف‌کننده به صلاح نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مردادماه امسال قیمت مسکن نسبت به ماه قبل در ۱۸ منطقه از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کاهش و در چهار منطقه افزایش داشته است.

نبض بازار مسکن در ۱۸ منطقه‌ تهران متوقف و قیمت ماهیانه منفی شد. آمار گویای آن است که مردادماه ۱۳۹۸ قیمت آپارتمان در مناطق ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ نسبت به ماه قبل کاهش داشته و تنها در چهار منطقه از تهران شامل ۳، ۸، ۱۶ و ۲۱ نرخ‌ها تا حد اندکی افزایش را به ثبت رساند.

بیشترین افت قیمت ماهانه در منطقه ۱۹ با ۸.۸ درصد کاهش مربوط می‌شود. حال آیا قیمت خانه در بازار واقعا ارزان شده است؟

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه در نیمه دوم سال ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت مسکن تحت تاثیر سکوت بازارهای موازی همچون بازار ارز، طلا و بورس آرام گرفته است. همین عوامل باعث شده که قیمت خانه در مناطق مختلف تهران ارزان شود.

منصور غیبی افزود: با توجه به کاهش حباب قیمت مسکن، به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌شود براساس بودجه مورد نظر به خرید خانه اقدام کنند؛ چرا که در شرایط فعلی بازار مسکن آرام است و امکان چانه‌زنی برای خریداران وجود دارد. در حقیقت شرایط موجود به نفع خریداران است و پیشنهاد ما نیز خرید خانه به مصرف‌کنندگان نهایی است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه در آینده ارزان می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: قیمت خانه هرگز به سال‌های 96 برنمی‌گردد. قیمت هر متر خانه در منطقه پنج تهران پنج میلیون تومان بود اما امروز متوسط قیمت خانه در این منطقه به متری 16 میلیون تومان می‌رسد.

غیبی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به کاهش قیمت مسکن هنوز المانی در شاخص‌های مهم اقتصادی در ریزش قیمت مسکن وجود ندارد. یعنی دلیل قانع کننده‌ای بابت ارزان شدن قیمت خانه مشاهده نمی‌شود. از این‌رو معتقدیم که ممکن است این آرامش فعلی در بازار مسکن مقطعی و کاذب باشد.

این کارشناس بازار مسکن گفت: برخی از افراد به دلیل افزایش یک‌باره قیمت مسکن از این بازار قهر کرده‌اند در حالی که رفتار قهرآمیز از بازار برای مصرف‌کننده به صلاح نیست. ممکن است کوچکترین نشانه یا رفتار سیاسی دوباره بازار مسکن را به چالش بکشاند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این بنده خدا که کارشناس است حتما خودش از این موضوع خرید مسکن سود می برد. که دیگران را می خواهد هیجانی خرید مسکن کند. کسانی که خواهان مسکن بودن در هیجان قبلی به روستاها و اطراف کوچ کردن و خانه تهیه کردن.

  • ناشناس

    کارشناس محترم لطفا اینگونه صحبت کردن درست نیست شما مطمئن باش قیمت مسکن به قیمت اول سال 97 برمیگرده
    کسی قهر نکرده پولی در کار نیست امروز رفتم بنگاه کسانی که پول لازمن تا 40 درصد هم تخفیف میدن یعنی اپارتمان متری 30 تومن رو حاضر بود متری 20 بده که خریداری وجود نداره

  • ناشناس

    به هیچ وجه مطالب شما درست نیست

  • ناشناس

    بشه متری یک میلیارد فرقی برای مردمی که متری ده میلیون رو نمیتونن بخرن….چه یک وجب چه صد وجب….من که اگه نتونم خونه اجاره کنم میرم دم در استانداری چادر میزنم

  • آشنا

    میخوای اینجوری آپارتمانهات رو بفروشی
    شمائید که بازار رو ملتهب میکنید
    آخه با این قیمتا کی میتونه خونه بخره

    • ناشناس

      سلام برادر عزیزم این ما بگیم بازار بیاد پاین یا بره بالا دست من وشما نیست خودم مستجر بخدا وقتی بازار مسکن می‌خوابه یعنی از کارگر روزمزد بگیر برو بالا همه بیکار میشن من از زمان خونها راکد شده بیکار شدم نه تنها من شایدصدها نفر وقتی خرید فروش منصفانه باشه بازار بر بیا باشه من کارگر بیکار نیستم یکسر کار دارم وقتی راکته بخدا بیکار شدیم بدجوری بازار عاقلانه باشه نه تلخ تلخ نه شیرین شیرین بخدا برکت میاد به همه

  • ناشناس

    بازار داغی نفرمایید مردم دیگه پول ندارند خانه بخرند هر چقدر میخواهد گران شود

  • م

    خریداری نیست اقای کارشناس
    سال ۹۶اوضاع اقتصادی مردم به مراتب بهتربود
    پس یابایدبرگرددبه سال۹۶قیمتهایارکودشدیدترخواهدشد
    پس مردم دیگه گول حرفهای شماهارانخواهندخوردچون واقعادیگه خریدارواقعی وجودندارد

  • Sasan

    قیمت مسکن عمرا از این بالاتر بره بلکه به شدت درحال سقوطه،هرکی مثلاً یه سانتافه ۴۰۰ میلیون خریده بود با تغییر نرخ ارز یهویی شد ۹۰۰میلیون فروخت داد یه خونه تو اون آشفته بازار یهو فهمید که مسکن دیگه رشد خودش کرده و خونه مونده رو دستش نمیدونه چه خاکی به سربریزه حاضره نصف قیمت بده خریدار نیست

  • ناشناس

    چرا الکی جو میدین؟؟ اصلا کسی میتونه خونه بخره
    احتمالا خودت آپارتمانات رو دستت مونده یا در جهت منافع عده ای خاص نوشتی جناب مثلا کارشناس

  • ناشناس

    آقایون دلسوز زحمت کشیدن خونه ای رو که دویست درصد در مدت چند روز گران کردن الان سی درصد ارزون کردن منم هیچ دلخور نیستم و آشتی آشتی ام و به اون صدوهفتاد درصد گرانی کاری ندارم و این سی درصد ارزونی رو عشقه خیلی هم خوبه صفاهم برقراره ، من همیشه نیمه لیوان پراز از خالیو میبینم